دور پنجم مذاکرات موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اندونزی

دور پنجم مذاکرات امضای موافقتنامۀ تجارت ترجیحی بین ایران و اندونزی، ۱۶ تا ۱۸ بهمن‌ماه سال جاری در اصفهان برگزار گردی

دور پنجم مذاکرات امضای موافقتنامۀ تجارت ترجیحی بین ایران و اندونزی، 16 تا 18 بهمن‌ماه سال جاری در اصفهان برگزار گردید.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، انور کمری، اظهار داشت: این دور از مذاکرات به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان و به ریاست میرهادی سیدی، سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران  و نی ماده آیو، مدیر همکاری‌های دوجانبه وزارت تجارت اندونزی برگزار شد.

وی افزود: در جریان این مذاکرات پیشرفت اساسی روی متن اصلی موافقتنامه صورت گرفت. همچنین دو طرف در خصوص بیش از نیمی از متن قواعد مبدأ به توافق رسیدند و ادامۀ مذاکرات به دور بعدی موکول شد .

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت: در ادامه، در زمینۀ روش‌های کاهش تعرفه‌ها و اجرای موافقتنامه (مودالیته) و نیز فهرست‌های پیشنهادی طرفین برای برخورداری از تعرفه‌های ترجیحی مذاکرات مقدماتی به عمل آمد که با توجه به نزدیکی نظرات طرفین، امید است که  این موافقتنامه در آیندۀ نزدیک نهایی گردد.

کمری اظهار داشت: ایران و اندونزی دارای ظرفیت‌های بسیاری برای توسعۀ مناسبات تجاری هستند و در صورت امضای موافقتنامۀ تجارت ترجیحی، شاهد افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور خواهیم بود.

گفتنی است، حجم مبادلات تجاری دو کشور در 9 ماۀ سال جاری به 515 میلیون دلار رسید که از این میزان صادرات کشورمان به اندونزی، 400 میلیون دلار برآورد شده است.

کد خبر 23556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =