تبلور تکرار عزم ملی با کلینیک صادرات

دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، پس از تحقیقات میدانی گسترده و نیازسنجی عملی موضوع بازگشایی کلینیک صادرات در آیندۀ نزدیک را در دستور کار خود دارد

دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، پس از تحقیقات میدانی گسترده و نیازسنجی عملی موضوع بازگشایی کلینیک صادرات در آیندۀ نزدیک را در دستور کار خود دارد.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرهاد نوری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی، در خصوص لزوم تاسیس کلینیک مشاوره‌ای صادرات گفت: پس از مطالعات تطبیقی گسترده روی کشورهای پیشرفته و موفق از لحاظ توسعۀ صادرات در پنج قاره، دریافتیم که TPOهای سراسر دنیا یا خود یا زیرمجموعۀ وابستۀ آنها به جنبه توانمندسازی صادرکنندگان توجه ویژه دارند.

وی افزود: علاوه بر دوره‌های آموزشی، نیاز به فرآیندی پویا و دینامیک احساس می‌شود که خروجی آن عملیاتی شدن صادرات در بنگاه‌های اقتصادی است و بر این اساس، طبق بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پس از آموزش در سطوح مختلف، پا به پای صادرکننده مسیر رشد پیموده‌ خواهد شد.

نوری اظهار داشت: با پیش‌بینی بخش امداد صادرات به رفع سریع مشکلات اجرایی تجار بر اساس  آسیب‌شناسی یا عارضه‌یابی صادرات غیر نفتی در حوزه مسائل گمرکی، بانکی، حمل و نقل و امور بین الملل مانند مسائل کنسولی  به صورت منسجم‌تر پرداخته خواهد شد و متخصصین اجرایی با کمک رایزنان بازرگانی، نمایندگان مرزی و حضور مسئولین در یک فضای مجازی، به صورت آنلاین وقت مشاوره در اختیار مراجعین قرار خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی در تشریح ساختار کلینیک صادرات گفت: ساختار این کلینیک بر اساس مدل مشارکتی طراحی‌ شده به گونه‌ای که بخش دولتی بسترسازی کرده تا بخش خصوصی بتواند نقش پررنگ‌تری را ایفا کند.

وی با اشاره به انتخاب 100 استارتاپ‌ و شرکت‌ صادراتی برای عضویت در این کلینیک افزود: تلاش می‌کنیم طی دوره‌های سه ساله، با اجرای انواع آموزش‌های کاربردی و میدانی در قالب پروژه‌های ارتقا و توانمندسازی، موجبات ارتقای استارتاپ‌ها را فراهم آوریم و در کنار آن از طریق مشاوره‌های بین‌المللی پیشرفته (ICT  و بانک جهانی) برای شرکت‌های بزرگ و معتبر صادراتی، از نیروی تجربۀ آنان در آموزش شرکت‌های سطوح پایین‌تر نیز بهره گیریم.

نوری در ادامه عنوان کرد: یکی از کمبودهای کشور در حوزۀ صادرات، محتوای دانشی روزآمد، بین‌المللی و کاربردی است که در نظر داریم با تولید محتوا در این زمینه و بارگذاری آن در پورتال پیشرفته‌ای که راه‌اندازی خواهد شد، به این نیاز مخاطبان پاسخ گوییم.

گفتنی است، فاز مطالعاتی پروژه به اتمام رسیده و از سال آینده فاز 1‌ کلینیک صادرات به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 23571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =