بزرگترین LC وارداتی برای ماشین آلات خط تولید صادراتی در مازندران

حامد گرجستانی گفت: این LC وارداتی در نوع خود بزرگترین گشایش اعتبار اسنادی وارداتی بین شعب شهرستان بانک توسعه صادرات در سال ۱۳۹۶ است و پیرو گشایش اعتبار اسنادی، طبق مصوبه هیات مدیره بانک توسعه صادرات، تسهیلاتی به مبلغ ۲۰ میلیون یورو به شرکت کاله پرداخت خواهد شد.

حامد گرجستانی در گفتگو با اگزیم نیوز گفت: استان مازندران به طور متوسط سالانه 350 میلیون دلار صادرات اقلام غیر نفتی دارد؛ طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در 9 ماهه اول سال 96 ، صادرات استان معادل 303 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال 95، معادل 6 درصد رشد داشته است.

رئیس بانک توسعه صادرات شعبه ساری به بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، دکتر علی صالح آبادی و هیات مدیره این بانک از واحد بزرگ تولیدی صادرات محور گروه فرآورده های لبنی کاله اشاره کرد و گفت:  یکی از ثمرات این بازدید موافقت هیات مدیره بانک توسعه صادرات با پرداخت تسهیلات ارزی به منظور خرید ماشین آلات جدید از اروپا با شرکت کاله بود که برای تولید یک محصول جدید صادراتی در نظر گرفته شده است.

 گرجستانی اذعان داشت: مقصد حواله های ارزی ما برای خرید این ماشین آلات، اروپاست و بناست تا پایان ماه جاری یک LC وارداتی به مبلغ بیش از 26 میلیون یورو به این منظور گشایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد این LC وارداتی در نوع خود بزرگترین گشایش اعتبار اسنادی وارداتی بین شعب شهرستان بانک توسعه صادرات در سال 1396 است؛ پیرو گشایش این LC، طبق مصوبه هیات مدیره بانک توسعه صادرات، تسهیلاتی به مبلغ 20 میلیون یورو  به شرکت کاله پرداخت خواهد شد.

به گفته رئیس بانک توسعه صادرات ساری محصولی که قراراست با این تکنولوژی تولید شود یک نوع نوشیدنی ساخته شده ازآب پنیراست که با بازاریابی های انجام شده توسط شرکت کاله با ذائقه مردم کشورچین سازگاری دارد و یکی از مقصد صادراتی این محصول خواهد بود البته با نام «لاکیدو» نیز در فروشگاه های بزرگ داخلی بصورت محدود عرضه می شود.

 وی فرآورده های لبنی را مهمترین اقلام صادراتی استان اعلام کرد و اظهار داشت: از 303 میلیون دلار صادرات غیر نفتی استان مازندران در 9 ماهه اول سال 95، مبلغ  195 میلیون دلار فراورده های لبنی بوده است که معادل 65 درصد صادرات استان بوده است. معمولا در سالهای گذشته نیز بین 60 -70 درصد صادرات استان را فرآورده های لبنی تشکیل داده است.

گرجستانی گفت: بیش از 150 میلیون دلار از صادرات فرآورده های لبنی به گروه  فرآورده های لبنی و غذایی غذایی کاله از مشتریان بانک توسعه صادرات ایران تعلق دارد و این شعبه انواع خدمات و تسهیلات صادراتی را در اختیار این واحد تولیدی صادرات محور قرار داده است.

رئیس بانک توسعه صادرات سیمان، گل و گیاه، کاغذ، فرآورده های غذایی، مرکبات و کیوی را بعنوان دیگر اقلام صادراتی استان نام برد و گفت: این بانک خدمات خود را در اختیار عمده  فعالین صادراتی حوزه های یاد شده به خصوص مرکبات و کیوی که از ظرفیت صادراتی استان محسوب می شود، قرار می دهد؛ استان مازندران بیش از 80 درصد تولید مرکبات و کیوی را در اختیار دارد.

 حامد گرجستانی اعلام کرد: میزان تسهیلات صادراتی اعطایی بانک توسعه صادرات ایران در شعبه ساری در 9 ماهه اول سال جاری 80 درصد نسبت به سال قبل در همین مدت رشد داشته و این رقم بیش از کل تسهیلات صادراتی اعطا شده در سال 95 بوده است و امیدواریم تا پایان سال 96 به رشد 90 درصدی در این بخش دست پیدا کنیم.

وی مقصد مهم و عمده صادراتی استان مازندران را به خصوص در بخش فرآورده های لبنی، عراق معرفی کرد و گفت: کشورعراق مقصد 70 درصد صادرات استان مازندران است و به ترتیب بعد ازعراق، کالای صادراتی مازندران به  روسیه، افغانستان و ترکمنستان و سایر کشورها صادر می شود.

رئیس بانک توسعه صادرات شعبه ساری اذعان داشت: خدماتی که از سوی بانک توسعه صادرات ایران به صادرکنندگان اعطا می شود محدود به ارائه تسهیلات ارزان قیمت نیست؛ ما در بانک توسعه صادرات در زمینه خرید و فروش ارز حاصل از تسهیلات و ارسال حواله جات مورد نیاز صادرکنندگان و واردکنندگان فعالیت داریم که اینبخش از فعالیت های بانک مدیون تلاشهای همکاران ما در بخش روابط بین الملل بانک توسعه صادرات است که تلاش قابل تقدیری در ایجاد روابط بانکی گسترده با کشورهای دنیا  دارند.

گرجستانی خاطرنشان کرد: این شعبه تا پایان دی ماه 96 از طریق صرافی بانک رقمی نزدیک به 5 میلیون یورو خرید و فروش ارز داشته و در حوزه حواله جات ارزی صادره و وارده در این مدت نسبت به سال قبل 1322 درصد رشد را تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بخش عمده ای از نیازهای صادرکنندگان و واردکنندگان در حوزه حواله جات ارزی توسط بانک توسعه صادرات ایران در مقصد پوشش داده می شود.

گرجستانی گفت: امیدواریم اقدامات انجام شده  گامی رو به جلو در جهت همرامی با صادرکنندگان بزرگی باشد که تلاش دارند نام ایران با کالای صادراتی در کشورهای مختلف زنده نگه داشته شود.

 

کد خبر 23604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =