ضمانت نامه ابزار کار بنگاه هاست

یه گفته عباس جبالبارزی یکی از مشکلات عمده فعالان اقتصادی این است که صاحبان بنگاههایی که چک برگشتی دارند، نمی توانند ضمانت نامه بانکی بگیرند. این در حالی است که ضمانت نامه ابزار کار بنگاه‌هاست

 عباس جبالبارزی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در جمع هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در خصوص تصویب آئین نامه تجدید ارزیابی برای کشانی که قصد تجدید سرمایه دارند، گفت: به تازگی آیین نامه تجدید ارزیابی تصویب شده و کسانی که می خواهند افزایش سرمایه بدهند طبق این ائین نامه اقدام خواهند کرد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان افزود: یکی از مشکلات عمده فعالان اقتصادی این است که صاحبان بنگاههایی که چک برگشتی دارند، نمی توانند ضمانت نامه بانکی بگیرند. این در حالی است که ضمانت نامه ابزار کار بنگاه‌هاست؛ لذا از رئیس اتاق بازرگانی درخواست داریم که مکاتبات لازم را در این زمینه با دولت انجام دهند؛ متاسفانه در سال جاری امکان اینکار فراهم نشد اما با خبر شدیم که وزیر اقتصاد قبول کرده که این موضوع را در شورای پول و اعتبار مطرح کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به  افزایش مالیات در سال آینده برای بنگاه ها ی اقتصادی گفت: افزایش پایه مالیاتی برای سال آینده به بنگاه های شفاف فشار ناعادلانه است. هرچند گفته می شود که قصد داریم از بنگاههای غیر شفاف مالیات بگیرند انا با این رویه این بنگاه های شفاف هستند که مورد فشار قرار می گیرند. پیشنهاد می کنیم در مورد بنگاه های شفاف اظهارنامه را ملاک تعیین مالیات قرار داهند و بر پایه اعتماد اقدام کنند مسئله اظهارنامه بنگاه های کوچک و متوسط که قرار بود سال قبل اجرا شود در حد حرف باقی ماند. از جناب شافعی می خواهیم در این مورد با معاون رئیس جمهور مکاتبات لازم را اتجام دهد تا برای سال آینده ابلاغ شود.

جبالبارزی مهمترین مشکل بنگاه های کوچک و متوسط را  نداشتن بازار دانست و افزود: امروز ۵۰ درصدبنگاه های اقتصادی زیر ظرفیت کار می کنند. اگه قرار است این بنگاه ها را به چرخه تولید برگردانیم باید واحدهای بازاریابی ایجاد و مقصد های تجاری خود را از پیش شناسایی کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی موضوع تخصیص نشویق به ماموران مالیاتی پول برای اخد مالیات را نادرست خواند و گفت: وظیفه مامور مالیاتی اخذ مالیات است تعیین جایزه برای اینکار موجب فشار مضاعف بر بنگاه های بنگاه‌های کوچک و متوسط می شود.

 

کد خبر 23646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =