حذف بار روانی دلار با جایگزینی ارزهای محلی

لاهوتی معتقد است با جایگزین کردن ارزهای دیگر در مبادلات مالی بین المللی فشار روانی از بازار دلا را کاهش می دهد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید دارد که با جایگزین کردن ارزهای دیگر در مبادلات مالی بین المللی فشار روانی از بازار دلا را کاهش می دهد.

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به ضرورت جایگزینی ارز در مبادلات مالی بین المللی اظهار داشت: در شرایطی که با کشورهای ترکیه، چین و روسیه مبادلات اقتصادی قابل توجهی داریم می توانیم این مبادلات را با ارز جایگزین دلار انجام دهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بازار متلاطم دلار در ماه اخیر بیان داشت: در این ایام می توانیم در تصمیم گیری ها و توافقات دو جانبه اقتصادی با کشورهای دیگر موضوع ارز جایگزین را پیش برد تا از فشار روانی موجود بر بازار دلار در داخل کشور کاست.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی به سفر رئیس جمهور به هند اشاره کرد و گفت: بهترین راه و روش برای جایگزین کردن ارز در مبادلات مالی بین المللی دو جانبه، طرح موضوع در سفرهای رئیس جمهور به کشورهایی است که بیشتری مبادلات اقتصادی را با آنها داریم.

وی تاکید کرد: ایران با کشور هند مبادلات اقتصادی بسیاری دارد، ما از آنها برنج و محصولات متعددی را خریداری می کنیم که می توان پول این مبادلات را با ارزی غیر از دلار و با پول ملی یکی از دو کشور انجام داد.

این نماینده بیان داشت: بنابراین شخص رئیس جمهور می تواند جایگزینی ارز در مبادلات مالی بین المللی را در سفرهای خارجی گسترش دهد و توافقات دو جانبه ای را به امضا برساند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در توضیح اینکه آیا این کار نیاز به مصوبه مجلس دارد، گفت: مجلس در برنامه ششم توسعه به دولت این اختیار را داده است که مبادلات مالی بین المللی خود را افزایش دهد بنابراین نیاز مجددی به قانون نیست و دولت می تواند با افزایش مبادلات، ارز لازم را نیز تعیین و دریافت کند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 23727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =