اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی

سید صمدالدین هاشمی: بر اساس آمار ارائه شده از سوی کميسيون هماهنگي بانکهاي استان فارس، بانك توسعه صادرات ايران شعبه شيراز در سال اقتصاد مقاومتي رتبه دوم را بین بانک های استان به لحاظ نسبت مصارف به منابع کسب کرده است

رئیس بانک توسعه صادرات شیراز در گفتگو با اگزیم نیوز اعلام کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی کميسيون هماهنگي بانکهاي استان فارس، بانك توسعه صادرات ايران شعبه شيراز در سال اقتصاد مقاومتي رتبه دوم را بین بانک های استان به لحاظ نسبت مصارف به منابع کسب کرده است.

سید صمدالدین هاشمی با اشاره به برنامه های حمایتی این بانک در جهت حمايت از صادرات، گفت: این شعبه از ابتدای سال تا کنون مبلغ 500 ميليارد ريال از محل منابع صندوق توسعه ملي و يا تلفيقي با نرخ ترجيهي 11درصد و 5/14 درصدي به واحدهاي توليدي این استان پرداخت کرده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: به منظور کمک به حفظ توليد و اشتغال ، افزايش توليد شرکتهاي کوچک و متوسط و با توجه به ماهيت تخصصي بانک توسعه صادرات ، مبلغ 257ميليارد ريال به صورت پرداخت مستقيم درراستاي تامين مالي بنگاه هاي کوچک و متوسط توسط اين شعبه تا کنون پرداخت شده است .

رئیس بانک توسعه صادرات شیراز اظهار داشت: تفاهم نامه ای بین این بانک با اداره بازرگاني خارجي سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان منعقد شده که بر اساس آن فعالان اقتصادی صادرات محور به منظور جذب و ارائه خدمات بانکی شناسایی می شوند.

هاشمی افزود: همچنین اطلاع رسانی لازم برای استفاده از خطوط اعتباري ايجادشده در بانک با کارگزارهاي مختلف، به سازمان صنعت ،معدن و تجارت و همچنين اتاق بازرگاني، صنايع،معادن و کشاورزي به منظور اطلاع رساني به توليدکنندگان و فعالين اقتصادي استان انجام شده است.

به گفته سید صمدالدین هاشمی تسهيلات پرداختي وسرمايه گردش در 10ماهه سال جاري در مدت مشابه رشد 21درصدی را نشان مي دهد و در این مدت مبلغ 980ميليارد ريال به صادرکنندگان استان توسط شعبه شيراز پرداخت شده که بيشترين تسهيلات در بخش صنعت و معدن و سپس به بخش کشاورزي تعلق گرفته است .

رئیس بانک توسعه صادرات شعبه شیراز اعلام کرد: به منظور همكاري و همراهي با شركتهاي توليدي درترخيص مواد اوليه مورد نياز نسبت به صدور ضمانت نامه به مبلغ 421ميليارد ريالاقدام گرديدهكه نسبت به مدت مشابهحاكي از رشد 230درصدي است.

 

کد خبر 23740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =