روند رو به رشد سرمایه‌گذاری خارجی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه روند جذب سرمایه‌گذاری خارجی رو به رشد است، گفت: برای رشد ۸ درصدی پایدار نیازمند ۱۸۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم

به گزارش اگزيم نيوز، محمد شریعتمداری امروز در حاشیه هفدهمین همایش حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با اشاره به ایجاد دفتری تحت عنوان «جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی» در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این دفتر در طول سال 1396 فعالیت مستمری داشته و حدود 1.9 میلیارد دلار سرمایه‌های خارجی به صورت سرمایه‌گذاری FDI برای فعالیت‌های تولیدی با تصویب شورای عالی سرمایه‌گذاری جذب کرد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از دولت یازدهم تاکنون 9.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مصوب به تصویب شورای عالی سرمایه‌گذاری رسیده است گفت: از مجموع 244 طرح سرمایه‌گذاری 40 طرح به بهره‌برداری سیده و بقیه در مراحل مختلف اجرا هستند و فقط یک طرح بازگشتی بوده و از سرمایه‌گذاری منصرف شده است. 

وی بیان داشت: این موارد نشان می‌دهد که سیاست‌های متخذه دولت در جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و همچنین جذب سرمایه‌های خارجی روند رو به جلویی را در پیش گرفته است. 

شریعتمداری افزود: برای رشد 8 درصدی پایدار نیازمند 180 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم که بخشی از آن از منابعی که خود کشور تولید می‌کند و بخشی از سرمایه‌گذاری خارجی که برای دسترسی به هدف 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در سال در بخش صنعت باید کارها و سرمایه‌گذاری گسترده‌تری انجام شود. 

وی با اشاره به واردات تخم‌مرغ گفت: این تصمیم در راستای تنظیم بازار توسط وزارت جهاد کشاورزی پس از بروز آنفلوانزای مرغی و از بین رفتن گله‌های مرغ تخم‌گذار صورت گرفت و در شرایطی که کمبود کالایی در بازار ایجاد می‌شود لازم است، تا با اقدامات به موقع برای تعادل قیمت بازار را با سیاست‌های اجرایی مختلف کنترل کرد. 

کد خبر 23764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =