نخستین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی

نخستین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی برای فراگیران، با امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بورس و اوراق بهادار، دانشگاه امام صادق(ع) و انجمن مالی اسلامی ایران برگزار شد

نخستین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی برای فراگیران، با امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بورس و اوراق بهادار، دانشگاه امام صادق(ع) و انجمن مالی اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش اگزیم نیوز، این دوره با حضور علی صالح آبادی رییس انجمن مالی اسلامی ایران و سیدعلی حسینی مدیرعامل بورس انرژی ایران در مرکز مالی ایران به طور رسمی آغاز شد.

درابتدا رییس انجمن مالی اسلامی ایران با ارایه گزارشی از فعالیت های انجمن از آغاز تاسیس تا زمان حال اعلام کرد: فراگیران با شرکت در دوره های  MBA  و DBA به ترتیب مدارک اصول مقدماتی بازار سرمایه و تحلیلگری بازار سرمایه را دریافت می کنند.

وی با تاکید براینکه این دوره برای اولین بار در ایران برگزار می شود اظهارداشت: شرکت کنندگان در این دوره فارغ التحصیلان رشته های مرتبط و دارای حداقل 4 سال تجربه در بازا رسرمایه هستند .

صالح آبادی با بیان اینکه فارغ التحصیلان این دوره در پایان مدرک خود را با نشان و تایید دانشگاه امام صادق(ع)،سازمان بورس اوراق بهادار و انجمن مالی اسلامی ایران دریافت می کنند یادآورشد: این مدرک مورد تایید وزارت علوم نیست و مدرک دانشگاهی محسوب نمی شود اما از نظر حرفه ای مورد قبول بازار سرمایه در کل کشوراست.

رییس انجمن مالی اسلامی ایران با اشاره به راه اندازی کمیته فقهی در این زمینه در سال 86 عنوان کرد: تمام ابزار و روش هایی که مورد نیاز بازار سرمایه است و مبتنی بر شرع اسلامی باشد طی این مدت در چارچوب قوانین شرعی و فقهی جمع آوری شد که براساس آن ضرورت دارد کسانی که قصد طراحی برنامه ای در این زمینه را دارند و در شرکت های کارگزاری، تامین سرمایه فعالیت می کنند، طرح های پیشنهادی خود را به تایید کمیته فقهی سازمان بورس برسانند.

صالحی آبادی اذعان داشت: پیش از این انجمن منسجمی  که علوم اسلامی را به ویژه در حوزه بازار سرمایه توسعه بدهد در کشور وجود نداشت، بنابراین یکی از رسالت های اساسی که این انجمن برعهده دارد توسعه علوم مالی اسلامی در حوزه بازار سرمایه ایران است.

رییس انجمن مالی اسلامی ایران در ادامه افزود: این اولین دوره مالی اسلامی در حوزه MBA  و DBA است که در همین زمینه طی توافقاتی که با موسسه عالی آموزش بانکداری انجام داده ایم قرار است از ابتدای سال 97، این دوره ها در آن موسسه نیز برگزار شود.

صالح آبادی خاطرنشان ساخت:  انجمن فعالیت های خوبی را در حوزه آموزشی و پژوهشی شروع کرده است که براساس آن یکی از برنامه های جدی ما برگزاری دوره های MBA  و DBA  بازار سرمایه اسلامی و بانکداری اسلامی و همچنین بیمه اسلامی است.

این دوره در سه ترم و در مجموع 24 واحد درسی شامل مبانی بازار سرمایه اسلامی، اقتصاد پولی و مالی پیشرفته، روش های کمی پیشرفته، روش تحقیق در مالی اسلامی، بازار سرمایه اسلامی پیشرفته، مهندسی مالی و مدیریت ریسک پیشرفته برگزار می شود . مدرسین این دوره آقایان حجت الاسلام مصباحی مقدم، قضاوی، موسوی و شهیدی هستند.

کد خبر 23770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =