۸۲ تریلیون تومان اعتبار برای بنگاه های کوچک و متوسط

گزارش های دریافتی حاکی از پرداخت ۸۲ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای تامین مالی ۱۰ هزار و ۷۰۷ بنگاه تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی از آغاز امسال تا پایان آذر ماه است

گزارش های دریافتی حاکی از پرداخت 82 هزار و 135 میلیارد ریال اعتبار برای تامین مالی 10 هزار و 707 بنگاه تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت بیش از 60 درصد در راستای اقتصاد مقاومتی از آغاز امسال تا پایان آذر ماه است.

بررسی آمارنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که طی این مدت بیشترین پرداختی ها مربوط به استان اصفهان با هزار و 38 مورد با مبلغ 9 هزار و 206 میلیارد ریال و کمترین آنها در مناطق آزاد با هشت فقره و 103 میلیارد ریال بوده است.
در این رده بندی، استان تهران با 609 فقره پرداخت و هشت هزار و 780 میلیارد ریال و استان البرز با 396 فقره پرداخت با پنج هزار و 524 میلیارد ریال در رتبه های بعدی قرار دارند.
برپایه این گزارش، بیشترین پرداختی بانک ها برای تامین مالی این بنگاه ها در مدت زمان یاد شده مربوط به بانک ملی با 18 هزار و 168 میلیارد ریال (2241 فقره) بود و پس از آن بانک سپه با 14 هزار و 635 میلیارد ریال (1401 فقره) و بانک صنعت و معدن با 10 هزار و 280 میلیارد ریال (735 فقره) قرار دارند.
بانک مرکزی به منظور تامین مالی نظام اقتصادی کشور و با هدف استمرار رونق تولید، حفظ و ایجاد اشتغال جدید و افزایش رشد اقتصادی کشور، دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال 1396را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.
امسال نزدیک به 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات به این طرح تخصیص داده شد که ٢٠٠ هزار میلیارد ریال برای سرمایه در گردش و تامین مالی طرح های نیمه تمام و ١٠٠ هزار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی واحدهای اقتصادی که از توجیه فنی، مالی و اقتصادی لازم برخوردار هستند، اختصاص داده شد.
تامین مالی با هدف استمرار رونق تولید، حفظ و ایجاد اشتغال جدید و افزایش رشد اقتصادی کشور از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 23774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =