خیز بخش خصوصی برای مسقط

سلاح ورزی: اتاق بازرگانی ایران و عمان با ۳۴۴ هزار عضو و ۱۵ کمیته تخصصی در صدد توسعه روابط خود با اتاق های بازرگانی و طرف های تجاری ایرانی است

نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان گفت: این اتاق با ۳۴۴ هزار عضو و ۱۵کمیته تخصصی در صدد توسعه روابط خود با اتاق های بازرگانی و طرف های تجاری ایرانی است.

راشد المسلحی با ابراز خرسندی از حضور هیات اقتصادی ایران در عمان افزود: اینکه ۸۰ تاجر و بازرگان عمانی با حضور در اتاق عمان به استقبال هیئت اقتصادی ایران آمدند نشانه حسن روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور و علاقi مندی به استفاده از ظرفیت های اقتصادی دو کشور است.

وی با تشکر از همکاری نزدیک اتاق مشترک ایران و عمان با این اتاق، عضویت عمان در شورای خلیج فارس و ارتباط با کشورهای آفریقایی و عربی و آمریکا در قالب تفاهم نامه FTA را از مزیت‌هایی برشمرد که سرمایه‌ گذاران و بازرگانان ایرانی می‌توانند برای ارتباط با دنیا از آن بهره‌مند شوند.

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق لرستان هم که به همراه هیئت اقتصادی لرستان و قم به عمان سفر کرده با تاکید بر ضرورت همکاری اتاق های دو کشور گفت: آمادگی داریم در زمینه تولیدات کشاورزی و مواد غذایی و دارویی و مواد معدنی ارتباط بیشتری بین تجار دو کشور برقرار کنیم.

آقاجانی عضو هیات رئیسه اتاق قم با اشاره به همکاری های مشترک میان تجار ایرانی و عمانی گفت: در بندر و منطقه آزاد صحار امکانات و شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاران ایرانی وجود دارد اما متاسفانه در جبل علی با مشکلاتی از جمله مشکلات بانکی مواجه هستیم که باعث دلسردی سرمایه‌گذاران ایرانی شده که امیدواریم این مشکل به زودی مرتفع شود.آقاجانی گفت: اتاق بازرگانی قم با ۷۰۰ عضو فعال بسیارمورد توجه تجار عمانی قرار گرفته که امیدواریم شاهد نتایج مثبت حاصل از این سفر باشیم و با برنامه ریزی مناسب بتوانیم از آن بهره لازم را ببریم.هیئت تجاری ایران در ادامه سفر خود به عمان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران با سفیر کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام نوری شاهرودی با اشاره به ثبات اقتصادی در عمان گفت: این کشور از امنیت بالای داخلی و سرمایه گذاری برخوردار است.

وی با تشکر از اقدامات انجام شده از سوی اتاق مشترک ایران و عمان در زمینه تسهیل تجارت گفت: با رایزنی‌های انجام شده، بندر سویق برای پهلوگیری کشتی های باری کوچک ایرانی در عمان در نظر گرفته شده است. سفیر ایران برقراری دو خط هوایی را از دیگر زمینه‌های ارتباط بیشتر دو کشور بیان کرد و گفت: عمانی ها در زمینه شیلات، کشاورزی، ساخت راه و امور زیربنایی منتظر کمک ایرانی ها هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 23777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =