ارمنستان دروازه جدید تجاری ایران

هارونیان: ارمنستان قرار داد صادرات و واردات با اتحادیه اروپا دارد که ایران می تواند از طریق این کشور کالاهای ساخت داخل را به مقصد بازارهای دنیا صادر کند

عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان گفت: ارمنستان سکوی پرتاب مناسبی برای توسعه بازار و صادرات ایران به ویژه در حوزه کشورهای اوراسیا است.

لئون هارونیان افزود: اگر تولیدکنندگان ایرانی بخشی از چرخه تولید محصولات خود را در ارمنستان انجام دهند با این کار امکان توزیع در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همچنین اتحادیه اروپا را به دست خواهند آورد.

وی اضافه کرد: بازرگانان ارمنی با توجه به شناخت مناسب از بازار اتحادیه اقتصادی اوراسیا و به‌ویژه روسیه می‌توانند به‌عنوان مکمل تولید کنندگان ایرانی برای توزیع کالای آنان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا عمل کنند.

عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران وارمنستان گفت: جایگاه در خور توجه ارمنستان در اتحادیه اوراسیا و همچنین ارتباطات نزدیک تجار این کشور با بازرگانان روسی می‌تواند زمینه صادرات کالاهای ایرانی به بیشتر کشورهای غربی و روسیه را فراهم آورد.

هارونیان افزود: در حال حاضر بیش از سه میلیون نفر ارمنی در شهرهای مختلف روسیه ساکن هستند که جمهوری اسلامی می تواند از وجود ارمنی ها در این کشور و عضویت ارمنستان در اوراسیا به نحو احسن در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی و تجاری استفاده کند.

وی اضافه کرد: ارمنستان قرار داد صادرات و واردات با اتحادیه اروپا دارد که ایران می تواند از طریق این کشور کالاهای ساخت داخل را به مقصد بازارهای دنیا صادر کند.

عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان با بیان اینکه دوکشور جاذبه های تجاری و اقتصادی زیادی برای یکدیگر دارند گفت: برنامه ریزی، سیاست گذاری و حمایت ها باید به نحوی باشد که بتوان از این فرصت های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری دو کشور به نحو احسن استفاده کرد.

هارونیان با اشاره به اینکه حجم سالیانه صادرات ایران به ارمنستان 300 تا ۴۰۰ میلیون دلار است گفت: با توجه به شرایط مساعد میان دو کشور این میزان صادرات باید افزایش پیدا کند البته خوشبختانه روابط تجاری دو کشور روند رو به رشد است طوری که هم اکنون تجار وبازرگانان ایرانی با ارمنستان در سطح بالایی همکاری می کنند.

عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران وارمنستان با بیان اینکه زمینه‌های بسیاری برای توسعه و صادرات به ارمنستان وجود دارد بر لزوم استفاده از ظرفیت ایروان برای بهبود بخشی به حجم روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 23778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =