۱۶ هزار تقاضا برای کسب و کار‌های کوچک

صادق نجفي : هم اکنون ۱۶ هزار تقاضا برای ورود به عرصه‌های تولید و کسب و کار‌های کوچک وجود دارد و ما تلاش داریم با برطرف کردن موانع به این کسب و کار‌ها رونق دهیم

صادق نجفي در حاشيه يازدهمين همايش مديريت راهبردي افزود: در دهه فجر امسال 400 واحد توليدي در شهرک هاي صنعتي افتتاح شد و با اجرايي شدن اين 16 هزار تقاضا زمينه براي توسعه کسب و کارهاي کوچک به خصوص در شهرک هاي صنعتي فراهم مي شود.
وي يکي از راهبردهاي وزارت صنعت را فعال کردن سرمايه گذاري هاي خارجي دانست و گفت: هم اکنون 37 طرح با سرمايه گذاري 2 ميليارد دلاري در شهرک هاي صنعتي درحال اجراست و اميدواريم با فراهم شدن زمينه هاي مناسب اين سرمايه گذاري افزايش يابد.
نجفي همچنين به راهبرد صادرات براي کسب و کارهاي کوچک اشاره کرد و افزود: درحال تلاش هستيم تا کسب و کارهاي کوچک را با استفاده از امکانات شرکت هاي بزرگ براي ورود به حوزه صادرات فعال کنيم که در اين صورت زمينه اشتغال نيز فراهم خواهد شد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح کرد: 92 درصد صنايع ما اکنون صنايع کوچک هستند که ما در تلاش هستيم با دو راهبرد زيربنايي و سخت افزاري و راهبرد نرم افزاري موانع اين نوع کسب و کارها را برطرف کنيم.
وي گفت: در راهبردي نرم افزاري اولويت ما مديريت جهادي است که با توان کامل بايد در زمينه فراهم آوردن امکانات در صنايع کوچک تلاش کرد.
نجفي افزود: مشکل اصلي صنايع اکنون پول نيست بلکه مديريت، برنامه ريزي و بهره وري است که بايد مشکلات آنها برطرف شود.
رئيس سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي با اشاره به منويات مقام معظم رهبري و دستورات رئيس جمهور و وزير صنعت در زمينه توسعه صنايع کوچک تاکيد کرد: از طريق پيشران ها و حلقه هاي مفقوده تلاش داريم مشکلات اين بخش از صنعت را برطرف کنيم تا زمينه براي حضور آنها در بازار داخلي و خارجي فراهم آورده شود.
وي گفت: در داخل کشور در 15 رسته صنعتي بهترين بازار وجود دارد که از جمله آنها مي توان به کيف و کفش، صنايع دستي و حتي صنايع پايين دستي پتروشيمي اشاره کرد.
نجفي افزود: با کمک رسانه ها به خصوص صدا و سيما مي خواهيم امکان و زمينه حضور صنايع کوچک را در بازار فراهم کنيم و به اين شعار که با افتخار ساخت ايراني را مي خريم توجه کنيم.

 

منبع: صداو سيما

کد خبر 23836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =