سيستم جامع تجارت بين الملل بانك توسعه صادرات

بهینه سازی زیرساخت های فنی و انفورماتیک بانک باعث تسریع در ارائه خدمت ارزی به مشتریان می شود. بانک توسعه صادرات در راستای دستیابی به این هدف سامانه جامع تجارت بین الملل خود را بهمن ماه جاری رونمایی کرد

بهینه سازی زیرساخت های فنی و انفورماتیک بانک باعث تسریع در ارائه خدمت ارزی به مشتریان می شود. بانک توسعه صادرات در راستای دستیابی به این هدف سامانه جامع تجارت بین الملل خود را بهمن ماه جاری رونمایی کرد.
 عشرت عدالت در گفتگو با پایگاه خبری اگزیم نیوز در اینباره گفت: پس از گذشت سيزده سال از زمان بهره برداري از سيستم  قدیمی به دليل عدم به روز رساني و پشتيباني از سيستم موجود توسط شركت ارائه دهنده ،مشكلات كاربردي و امنيتي متعدد سيستم به دليل قديمي شدن تكنولوژي پياده سازي و توليد سيستم و... ) و همچنين نظر به عدم امكان پاسخگويي به درخواستهاي جديد كاربران، ضرورت ارتقا سيستم احساس شد و پروژه راه اندازي سيستم  FBTI  (نسخه ارتقاء يافته سيستم TI ) با حمايت هاي مديريت محترم ارشد سازمان كليد خورد.

وی افزود: اين سيستم در تاريخ 24 بهمن ماه 96 همزمان با سالگرد انقلاب اسلامي با حضور مديريت محترم عامل و عضو محترم هيات مديره ناظر بر مديريت فاوا و همچنين تمامي همكاران ارزي شعب و ستاد افتتاح و به صورت زنده در بانك توسعه صادرات مورد استفاده شعب و ستاد قرار گرفت .

 عدالت در مورد مزاياي سيستم جديد جامع تجارت بین الملل گفت: به دلیل بين المللي بودن سيستم و تطابق با قوانين بين المللي، پارامتريك  و متمرکزبودن  سيستم در حوزه کسب و کار از مزیت برخوردار است؛ همچنین به دلیل دارا بودن پورتال جهت ارتباط مشتريان و امكان توليد اتوماتيك پيامهاي استاندارد سوئيفت ،‌اسناد حسابدازي ، كارمزدها و مستندات موردنياز موجب تشهیل فرایندهای اداری و بانکی می شود.

 وی به سطح توسعه یافتگی سيستم جاري Trade Finance  بانك و آشنايي كامل كاربران ،‌مديران و كاربران با محيط برنامه اشاره کرد و گفت: امكان مهاجرت به سيستم جديد با حداقل تغييرات و حفظ داده هاي سيستم جاري با كانورت اطلاعات سيستم موجود توسط شركت به سيستم TI+ وجود دارد؛ همچنین امكان نظارت كامل بر عمليات سيستم توسط داشبوردهاي مديريتي  و يكپارچه سازي و ارتباط با ساير سيستم ها وجود دارد

به گفته مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات ایران قابليت تامين نيازهاي جديد كاربران  در سيستم با استفاده از SDK و امكان ارتباط مستقيم مشتريان (ثبت درخواست و دريافت اطلاعات از طريق پورتال) را از ویژگی های مهم دیگر این سیستم است.

عدالت اظهار داشت: ايجاد مزيت رقابتي نسبت به ساير بانكها به علت بين المللي بودن سيستم و امكان ارائه پورتال و فراهم آوردن امكان ايجاد SLA براي مشتريان در جهت پوشش خدمات  و اولويتهاي  مشتريان در حوزه Trade Finance از دیگر مزایای سيستم جديد جامع تجارت بین الملل است.

وی بیان داشت مزایای یاد شده در کنار امکان ارائه خدمات بانكداري الكترونيك مخصوص مشتريان ارزي بانك با تهيه پورتال خاص اين سيستم ، قابليت maker/checker  براي جلوگيري از تاييدهاي متوالي توسط يك كاربر در صورت تشخيص بانك و امكان تعريف Work Flow  درمراحل مختلف رويدادهاي محصولات مختلف سيستم و در نتيجه فرايند محور كردن فعاليتهاي بانك در حوزه ارزي می تواند تسریع ارائه خدمات ارزی بانک کمک کند.

عدالت مزاياي سيستم جديد به لحاظ فني برشمرد و گفت:تكنولوژي جديد و نوين، حذف سيستريكس و تحت وب بودن برنامه، ارائه خدمات پشتيباني توسط شركت توليدكننده، امكان اتصال به سيستمهاي جانبي، تطابق پيام توليدي سويفت با آخرين استاندارد سوئيفت 2018 ، اتصال به سيستم جامع متمركز بانكي سفير و ثبت اسناد حسابداري به صورت اتوماتيك در اين سيستم و امكان بومي سازي و توسعه راحتتر و سريعتر سيستم به دليل استفاده از زبانهاي برنامه نويسي و ابزارهاي توسعه نوين در سيستم  از مزایای فنی این سیستم در مقابسه با سیستم قبلی است. 

کد خبر 23853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =