کمیسیون مشترک بررسی لایحه اصلاح قانون تجارت

مفتح بر لزوم بررسی لایحه اصلاح قانون تجارت در کمیسیون مشترک با حضور اعضای کمیسیون های اقتصادی، قضایی و حقوقی و برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر لزوم بررسی لایحه اصلاح قانون تجارت در کمیسیون مشترک با حضور اعضای کمیسیون های اقتصادی، قضایی و حقوقی و برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز محمدمهدی مفتح در گفت ‌و گو با خانه ملت، درباره ضرورت اصلاح قانون تجارت گفت: قانون تجارت کشور یک قانون قدیمی محسوب می شود اما باید توجه داشت خیلی از احکام قانون مذکور ممکن است به دلیل موضوع حقوقی بودن، مشمول مرور زمان نباشند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موادی از قانون تجارت با توجه به تغییر شرایط، نیاز به اصلاح دارد، بطور مثال مسائل مربوط به تجارت الکترونیک نیاز به قانون دارد.شرایط جدید و همچنین ایجاد کسب و کارهای نو در جامعه این ضرورت را ایجاب می کند قانون تجارت کشور تغییر کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه ای در مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون تجارت مطرح شد اما برخی ها معتقد بودند که قانون مذکور، حدود هزار ماده دارد و بررسی آن در صحن علنی نیاز به زمان زیادی دارد و باید براساس اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون تخصصی لایحه بررسی شود که البته شورای نگهبان با این موضوع مخالفت کرد.

وی ادامه داد: باید تک تک مواد لایحه مربوط به اصلاح قانون تجارت در جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود چرا که با انجام این مهم، شرایط برای بازنگری و اصلاح قانون تجارت با لحاظ تمامی دغدغه ها فراهم می شود.

مفتح تصریح کرد: پیشنهاد می کنم مواد قانون تجارت که به عنوان یک قانون مادر در کشور محسوب می شود،بصورت تقسیم شده و فصل به فصل در جلسات علنی مجلس بررسی شود و بخش ها و مواد مرتبط در یک مجموعه لحاظ شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:اینکه لایحه اصلاح قانون تجارت تنها در کمیسیون قضایی و حقوقی بررسی شود کافی نیست، چرا  که باید تمامی جوانب سنجیده شود بنابراین باید در کمیسیون مشترک مجلس با حضور اعضای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس ابتدا بررسی شود.

کد خبر 23857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =