سفر پر ثمر هیأت تجاری ایران به پاکستان

هیأت تجاری ایران به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجۀ کشورمان به منظور گفتگو و مذاکره دربارۀ مسائل دوجانبه به ویژه مسائل تجاری به اسلام آباد پاکستان سفر کرد

هیأت تجاری ایران به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجۀ کشورمان به منظور گفتگو و مذاکره دربارۀ مسائل دوجانبه به ویژه مسائل تجاری به اسلام آباد پاکستان سفر کرد.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مراد نعمتی زرگران، رایزن بازرگانی ایران در پاکستان اظهار داشت: طی این سفر، که نشست اقتصادی دو جانبه با حضور وزرای خارجۀ دو کشور برگزار شد ظریف با اشاره به اهمیت همسایگی پاکستان و ایران،  بر گسترش مناسبات همه جانبه به ویژه همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان طرفین تأکید کرد.

وی گفت: ظریف در مذاکرۀ دو جانبه با خواجه آصف، وزیر امور خارجۀ پاکستان ابراز امیدواری کرد که همانگونه که ایران به تعهدات خود در خصوص خط لولۀ صلح پایبند است، پاکستان نیز از انجام تعهدات خود غافل نباشد.

نعمتی افزود: هیأت تجاری ایران متشکل از تجار و فعالان اقتصادی، فردا برای انجام مذاکرات با محوریت مسائل گمرکی، بانکی، بازارچه‌های مرزی و راه‌های گسترش مبادلات تجاری به کراچی سفر خواهند کرد.

گفتنی است، با توجه به اینکه نخستین بار است وزیر امور خارجۀ کشورمان در رأس هیات اقتصادی راهی کراچی شده، پیش‌بینی می‌شود این سفر با استقبال گستردۀ بخش خصوصی و جامعۀ تجاری پاکستان مواجه شود.

کد خبر 23905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =