۳.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت کشور

مدیرکل سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی بخش صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم با ثبت رکوردی جدید، به مرز سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از صدا و سيما، افروز بهرامي افزود: اين حجم سرمايه‌گذاري مربوط به 69 پروژه است که ثبت شرکت در ايران، خريد زمين و اخذ مجوز هيات سرمايه‌گذاري خارجي آنها انجام شده و عمليات اجرايي آنها با جديت دنبال مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه‌هاي ذکر شده، انعقاد بيش از 50 تفاهمنامه و قرارداد با سرمايه گذران خارجي در مرحله نهايي شدن است.
بهرامي ادامه داد: از سرمايه گذاري هاي در حال انجام دولت دوازدهم، 50 درصد با مشارکت شرکاي داخلي و مابقي با 100 درصد سهام سرمايه گذران خارجي است.
وي تصريح کرد: جهت گيري اصلي سرمايه گذاري‌هاي ياد شده بر مبناي انتقال فناوري‌هاي روز جهان، توليد صادرات محور، دسترسي به بازار‌هاي بين‌المللي، تکميل زنجيره‌هاي توليد داخل و انتقال به زنجيره جهاني مد نظر است.
مديرکل سرمايه گذاري خارجي وزارت صنعت، معدن و تجارت يادآوري کرد: سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در بخش صنعت معدن و تجارت در سال 96 بيش از چهار ميليارد دلار و در سال 95 به ميزان يک ميليارد و 900 ميليون دلار بوده است؛ به عبارتي مقايسه ميزان سرمايه گذاري خارجي سال 96 نسبت به سال 95 بيش از 2 برابر رشد را در اين حوزه نشان مي دهد.
وي بيان داشت: با وجود تنش‌ هاي موجود عليه ايران در فضاي بين‌المللي، حجم عمده‌اي از سرمايه گذاري‌هاي انجام شده توسط شرکت‌ هاي معتبر اروپايي بوده است.
به عنوان نمونه، کشور آلمان به عنوان يکي از قطب‌هاي صنعتي جهان پس از برجام فقط در بخش صنعت کشور حدود 2 ميليارد دلار سرمايه‌ گذاري کرده است.
بهرامي تاکيد کرد: هيچ يک از ارقام ذکر شده شامل قرار داد‌هاي فاينانس نبوده و فقط مربوط به سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي است.
بررسي آمارهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکي از تصويب 2 ميليارد و 700 ميليون دلار انواع طرح هاي صنعتي، معدني و تجاري در هيئت سرمايه گذاري خارجي از ابتداي امسال تا پايان آذر ماه است.

کد خبر 23924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =