مبادلات اقتصادی ایران و دانمارک به ۳۹۸ میلیون دلار رسید

مرتضی مرادیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک با اشاره به تقویت چشمگیر مناسبات تهران و کپنهاک در سال های گذشته گفت: حجم مبادلات اقتصادی میان دو کشور به ۳۹۸ میلیون دلار افزایش یافته است

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از ايرنا، بر اساس آمار رسمی منتشر شده، این رقم در سال 2015 معادل 175 میلیون دلار و در سال 2016 برابر با 270 میلیون دلار بوده و در فضای پسابرجام رشد چشمگیری داشته است.
سفیر کشورمان در جشنی که به مناسب سال نو با حضور ایرانیان مقیم دانمارک، جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی و دانشگاهی برگزار شده بود، با اشاره به امضای قرارداد ضمانت 500 میلیون یورویی برای سرمایه گذاری در ایران و توافق های انجام شده در زمینه مالکیت معنوی، گفت: به زودی شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر در مناسبات اقتصادی میان دو کشور خواهیم بود.
مرادیان با اشاره به حضور بیش از 26 هزار هموطن ایرانی در دانمارک افزود: سطح بالای علمی، جامعه پذیری، جایگاه بالا در مشاغل دولتی و شرکتهای خصوصی ایرانیان که بارها مورد تاکید مقامات دانمارکی قرار گرفته، تاثیر زیادی بر توسعه مناسبات دوجانبه داشته است. 
وی در عین حال نبود ارتباط قوی و منسجم میان ایرانیان را از جمله نکاتی نامید که نیازمند رسیدگی است.
در این مراسم که با حضور «قادر قربانی اصل» نماینده وزارتخانه های علوم و بهداشت و درمان ایران در حوزه کشورهای عضو معاهده شینگن و نیز جمعی از اساتید و دانشجویان زبان فارسی دانشگاه کپنهاگ و سازمان «یوترن» برگزار شد، گروه موسیقی پایار به اجرای موسیقی سنتی پرداخت.
همچنین بنیاد مردم نهاد «صلح» در تقدیر از خدمات سفارت جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد صلح و ثبات و تکریم نوروز که بیانگر صلح و دوستی است، نشانی به سفیر کشورمان اهدا کرد.
در حاشیه این مراسم نشستی صمیمی میان نماینده وزارت علوم در اروپا و دانشجویان ایرانی برگزار شد و مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 23978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =