حمایت از کالای ایرانی روی ریل رقابت

محمود دودانگه گفت: حمایت ازکالای ایرانی بدون بازار رقابتی حاصل نخواهد شد و عرضه محصولات مختلف در بازارهای مبتنی بر عرضه و تقاضا، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

محمود دودانگه، معاون اسبق وزارت صمت گفت: باید به عنوان یک اصل، بازار رقابتی و نظام عرضه و تقاضا در اقتصاد کشور را بپذیریم که اگر به اصل اعتقاد داریم، فاصله گرفتن از مبادلات سنتی امری ضروری است

معاون اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت  با بیان اینکه بورس کالا در سال های گذشته کمک زیادی به ایجاد رقابت و شفافیت در بازار کالاها کرده است، گفت: بورس کالا بستری را برای حضور عرضه کنندگان و مصرف کنندگان کالا در یک فضای شفاف فراهم کرده است تا قیمت رقابتی براساس عرضه و تقاضا کشف شود؛ از این رو حمایت از تولیدکنندگان ایرانی در بستر بورس کالا می تواند به صورت هدفمند رقم بخورد.

وی تصریح کرد: عملا اگر بخواهیم فضای تجاری کشور را سهل و روان کرده و هزینه ها را کاهش دهیم، چاره ای جز ایجاد فضای رقابتی کامل در بخش های مختلف تولید نداریم.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: فضای رقابتی موجود در بورس کالا به تولید کشور کمک می کند؛ چراکه اگر عرضه کنندگان نتوانند محصولاتشان را با قیمت منطقی و واقعی به فروش برسانند، بازارهای صادراتی را به بازار داخل ترجیح می دهند که در این زمینه بورس کالا مناسب ترین مکان برای عرضه محصولات با قیمت واقعی است.

وی افزود: به این ترتیب اینکه تولیدکنندگان بدانند محصولاتشان را در بورس کالا به فروش خواهند رساند و مصرف کنندگان نیز از عرضه مواد مورد نیازشان در بورس کالا اطمینان داشته باشند، تضمینی برای رشد تولید خواهد بود که به تبع با تامین نیاز صنایع داخلی از بورس کالا، شاهد بهبود روند صادرات محصولات نیز خواهیم بود.

دودانگه در پایان گفت: با حضور همه جانبه عرضه کنندگان و مصرف کنندگان در بورس کالا با حمایت های مسوولان، علاوه بر رسیدن این بورس به جایگاه واقعی خود در اقتصاد شاهد رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی، شفاف سازی آمارها و رشد صادرات محصولات ساخته شده خواهیم بود.

 

منبع: مهر

کد خبر 23996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =