ارتقای تراز تجاری بخش معدن طی پنج سال

جعفر سرقینی: تراز تجاري بخش معدن در سال ۹۱ منفي يک ميليارد دلار بود که با سياست‌گذاري هاي صحيح دولت، برنامه ريزي و حمايت از معدن کاران و صنعتگران به چهار ميليارد دلار در پايان سال گذشته ارتقا يافت

جعفر سرقيني در اولین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در سال جدید گفت: تراز تجاري بخش معدن در سال 91 منفي يک ميليارد دلار بود که با سياست‌گذاري هاي صحيح دولت، برنامه ريزي و حمايت از معدن کاران و صنعتگران به چهار ميليارد دلار در پايان سال گذشته ارتقا يافت.
وي افزود: در بخش صنعت فولاد و صنايع معدني نيز در چهار سال گذشته 75 ميليون تن به ظرفيت زنجيره فولاد کشور اضافه شد که اين دستاورد، بدون برنامه‌ريزي، حمايت و سرمايه‌گذاري امکان پذير نبود.
 معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صمت دستيابي به رکورد 195 ميليون تني ظرفيت زنجيره فولاد کشور و روند افزايشي توليدات معدن و صنايع معدني را حاصل برنامه ريزي دولت حاصل دانست و گفت: به جز سيمان و مصالح ساختماني که سیر کاهشی طی کردند در سایر بخشهای تولیدات معدنی رشد را تجربه کرده ایم.
به گزارش اگزیم نیوز، بررسي آمارنامه هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت، از توليد 19 ميليون و 77 هزار و 700 تن فولاد خام در کشور در 11 ماه سال 1396 و رشد 11.5 درصدي آن در مقايسه با مدت مشابه سال 1395 حکايت دارد.
مهدي کرباسيان رئيس هيات عامل ايميدرو اعلام کرده بود که  صادرات بخش معدن و صنايع معدني در 11 ماه پارسال به هشت ميليارد و 500 ميليون دلار رسيد که 20 درصد کل صادرات کشور و نزديک به پنج تا 6 درصد توليد ناخالص داخلي را شامل مي شود.

کد خبر 24067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =