یازدهمین نمایشگاه بین المللی بانک، بورس و بیمه گشایش یافت

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس و بیمه صبح امروز با حضور ۳۹۲ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد

 

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس و بیمه(فاینکس 2018) امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، همتی رییس کل بیمه مرکزی و شماری از مسوولان ارشد صنعت مالی و بانکی برگزار شد.

شاپور محمدی در مراسم آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه با ابراز امیدواری نسبت به رشد مثبت بورس گفت: سال قبل بازده بازار سرمایه ٢٥ درصد بود و اندازه بازار به ٢٤٨ هزار میلیارد تومان رسید؛ ضمن اینکه اصلاح توقف و بازگشایی نمادها نیز صورت گرفت و اکنون ١٥نماد بسته داریم و امیدواریم بازگشایی شوند.

وی افزود: در مورد نمادهای بسته تمام اقدامات را انجام داده ایم و تلاش را نیز ادامه می دهیم.هم اکنون فضایی برای تعامل و فرهنگ سازی در راستای افزایش سواد مالی مردم فراهم شده و البته ورود تکنولوژی های نوین نیز بی تاثیر نبوده است.  

رییس سازمان بورس و اوراق بهاداربا اشاره به اینکه  رشد خوبی در تعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه به چشم می خورد و البته دوره های آموزشی مناسبی نیز برگزار می شود یادآور شد: در نمایشگاه امسال 390 شرکت حضور دارند و کارگاه های آموزشی توسط شرکت های بین المللی برگزاری می شود که به شرکت کنندگان در دوره نیزمدارک معتبر اعطا می شود.

وی با اشاره به تحولات بازار سرمایه در سال 96 با اعلام اینکه بازده بورس در این سال 25 درصد بود گفت: حجم معاملات 247 میلیارد تومان بود که با اصلاحات ساختاری که در این بازار انجام شد به روز رسانی معاملات موجب بازگشایی بسیاری از نماد های بسته شد تا جایی که اکنون تمام توقف ها به زیر یک روز رسیده است.

محمدی یادآورشد: از 70 نماد بسته تنها 15 نماد در بورس و فرابورس باقی مانده که با در نظر گرفتن  و بازنگری حجم مبنا و حد نوسان پویا به نقد شوندگی بازار سرمایه و شرکت های حاضر کمک می کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از پویایی شرکت ها از طریق کاهش تامین مالی و نرخ کاهش اوراق یاد کرد و در ادامه افزود: درخصوص بانک ها اقدامات خاصی صورت پذیرفته که حاصل آن بازگشایی نماد بانک های تجارت ، پارسیان و صادرات در سال گذشته بود که در همین زمینه امیدواریم که در سال جاری نیز نماد بانک پاسارگاد بازگشایی شود. ضمن اینکه در این مورد تخلفات هیات مدیره بانک ها مورد پیگیری جدی است.

 همچنین سورنا ستاری معاون فناوری رییس جمهور با حضور در مراسم آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه گفت: نسل جدیدی از کارآفرینی در کشور شکل گرفته است به این معنا که برخی از استارتاپ ها امسال در بورس عرضه می شوند که ارزش آنها شصت هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: برخی از استارتاپ ها در سال های گذشته از مجموعه های دولتی بیرون رانده شده اند ولی اکنون یکی از آنها ارزش یک میلیارد دلاری دارد. این در حالی است که بسیاری از آنها خیلی بازار بزرگی را تشکیل می دهند در حالیکه دولت خدمات را غیرشفاف با نرخ بالا به مردم ارایه می دهد و واسطه های بسیار زیادی نیز در این میان وجود دارند و البته به این دلایل است که مردم از آنها حمایت می کنند.

معاون فناوری رییس جمهوربا اشاره به اینکه در حوزه خدمات علیرغم اینکه خدمت شفاف می دهند ولی مورد  نقد قرار می گیرند و کتک می خورند، گفت: این در حالی است که اکنون برخی از استارتاپ ها سربازان ایران در خارج از کشور شده اند و اکنون کشورهای مجازی در حال تشکیل است و گوگل هم نمونه آن است که بانک و قانون و برنامه دارد.

ستاری گفت: نظام جدیدی که ایجاد می شود اگر مورد حمایت بورس و بیمه قرار نگیرند، حتما کشور ضرر می کند و هر چقدر از داخلی ها حمایت نشود خارجی ها ما را و کشور ما را خواهند برد.

به گفته معاون رییس جمهور، دلالان جلوی استارتاپ ها مقاومت می کنند؛ این در حالی است که با حضور استارتاپ ها اکنون بازار دلالان جمع شده است و مردم پشت این کارآفرینان نوین هستند و راهی هم نیست جز اینکه در این راه قدم بگذاریم.

وی افزود: به بچه ها باید به عنوان سرباز نگاه کرد و اگر ایده شبکه اجتماعی همیشه در سر هزار نفر بوده ولی این افراد هستند که کار را پیش می برند.

ستاری ادامه داد: سرمایه های خطرپذیر باید ۲۰ تا ۳۰ درصد از منابع بورس را جمع کند. ارایه وام دردی را دوا نمی کند و حمایت از شرکت های کوچک و متوسط با وام نمی شود.

این عضو کابینه دوازدهم گفت: نمی توان با استارتاپ ها جنگید و جوانان باانگیزه بسیاری هستند که باید حمایت شوند، ایده های جدید را باید پذیرفت همانطور که دنیا آن را پذیرفته است. بانکداری می ماند ولی بانکها از بین خواهند رفت.

وی با بیان اینکه 10 سال پیش شرکت های مطرح در حوزه نفتی ها و خودروسازان بودند یادآور شد: اکنون شرکت های مطرح دنیا را آمازون، فیس بوک و شرکت های استارتاپی تشکیل می دهند چون خدمات، قیمت و حجم آنها شفاف است و مورد استقبال عموم قرار می گیرند.

ستاری با تاکید بر اینکه ما باید خودمات در صف حمایت از استارتاپ ها بایستیم عنوان کرد: استارتاپ ها در حوزه خدمات هفته ای 10 درصد رشد می کنند و آینده مناسبی را برای بسیاری از مشاغل رقم می زنند.

معاون فناوری رییس جمهور تصریح کرد: هر چقدر شرکت ها و نیروهای جوان دانش بنیان را محدود کنیم، شرکت های خارجی میدان داری می کنند. در حال حاضر کشور های مجازی درست می شود که نظام بانکی و پول دارند و بسیار مستقل عمل می کنند.

ستاری از بازار فوق العاده و آینده روشن استارتاپ ها حمایت کرد و افزود: مردم در مقابل تکنولوژی مقاومت نمی کنند و تنها دلالان هستند که به خاطر به خطر افتادن منافع شان از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می کنند چون خدمات استارتاپ ها شفاف و روان است و راهی برای دلالی باقی نمی گذارد.

معاون فناوری رییس جمهور یادآور شد: بورس، بانک و بیمه راهی ندارد جز اینکه در مسیر استارتاپ ها قدم بردارند زیرا در آینده انواع سیستم های جدید بانک داری مطرح می شود و با تحولی که به وجود می آورند نظام بانکداری به شیوه جدید می ماند اما بانک ها کنار گذاشته می شوند.

به گزارش اگزیم نیوز، 392 شرکت و موسسه داخلی و خارجی از کشورهای عراق، عمان،‌ ترکیه، امارات، سوییس، سوئد، انگلیس و روسیه در نمایشگاه فاینکس 2018 حضور دارند.

علاوه بر این، ارکان بورس همچون شرکت بورس، بورس کالا،‌ فرابورس، بورس انرژی و شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه، شرکت های کارگزاری و تامین سرمایه و مشاوران سرمایه گذاری و دیگر شرکت های مرتبط با بازار سرمایه نیز در این رویداد حضور فعالی دارند.

در حاشیه این نمایشگاه سومین رویداد فین استارز نیز با مشارکت استارتاپ ها و فین تک های مالی برگزار می شود. 
فین استارز، بزرگترین رویداد استارت‌آپ‌های مالی ایران، خاورمیانه و شمال آفریقاست. در این رویداد صاحبان استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، فرشتگان سرمایه‌گذار و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه مجالی برای شبکه‌سازی، دیالوگ سازنده‌، معرفی ایده‌ها و فرصت‌آفرینی در فضایی تعاملی پیدا می‌کنند. این رویداد که ترکیبی از فضای نمایشگاهی، میزگردهای تخصصی، رقابت استارت‌آپی، فضای شبکه‌سازی، جلسات تخصصی مشاوره، کارگاه‌های آموزشی و جلسات B2B است، فرصتی بی‌نظیر برای صاحبان ایده، استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و فعالان حوزه سرمایه‌گذاری فراهم می‌آورد تا با تعامل هدف‌مند و سازنده به شبکه‌سازی، یادگیری، شناسایی و بررسی چالش‌ها و روندهای مطرح در این صنعت نوظهور و اثرگذار در اقتصاد جهانی بپردازند.

همچنین پایگاه خبری - تحلیلی اگزیم نیوز در کنار سایر این استارتاپ ها و شرکت‌های توانمند در حوزه بورس، بانک و بیمه در این نمایشگاه حضور دارد. این نمایشگاه تا 30 فروردین ماه از 9 صبح تا 17 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

 

کد خبر 24108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =