کاهش ۳۰ روزه زمان رسیدگی به پرونده های قاچاق

میانگین مدت زمان رسیدگی و صدور رای در پرونده های مرتبط با قاچاق کالا و ارز، از ۷۵ روز در سال ۹۵ به ۴۵ روز در سال ۹۶ رسید

معاون حقوقی، امور مجلس و بین الملل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: میانگین مدت زمان رسیدگی و صدور رای در پرونده های مرتبط با قاچاق کالا و ارز، از ۷۵ روز در سال ۹۵ به ۴۵ روز در سال ۹۶ رسید.

مصطفی پورکاظم شایسته، در گفت و گو با ایرنا، افزود: میانگین مدت زمان رسیدگی و صدور رای در پرونده های مرتبط با قاچاق کالا و ارز، پیش از سال ۹۵ حدود سه سال بود.

وی اطاله دادرسی را یکی از چالش های پیش روی پرونده های مرتبط با قاچاق کالا بیان کرد و گفت: تشکیل شعبه های ویژه برای پرونده های قاچاق کالا و ارز یکی از اقدامات تاثیرگذار در کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قاچاق بود.

معاون حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: این شعبه ها به صورت اختصاصی و ویژه، فقط به پرونده های قاچاق کالا و ارز رسیدگی می کند. پورکاظم، همچنین از تشکیل شعبه های گلوگاهی برای رسیدگی سریعتر به پرونده های مرتبط با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: نمایندگان گمرک، وزارت صنعت، سازمان تعزیرات و همچنین نیروی انتظامی در این شعبه ها مستقرند و در همان گلوگاه ورود و خروج کالا، به پرونده رسیدگی می شود. به گزارش ایرنا،

بر اساس ماده ۴۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر کدام از شعب دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی، تعزیرات حکومتی و شعب تجدیدنظر آنها، در مدت یک ماه از زمان تحویل پرونده باید رسیدگی و رای نهایی را صادر کنند. بنابراین، هنوز در بخش مدت زمان رسیدگی به پرونده های مرتبط با قاچاق کالا و ارز، میان آنچه رخ می دهد و آنچه در قانون تاکید دارد، فاصله ۱۵ روزه وجود دارد.

کد خبر 24109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =