استقبال دولت از همکاری ارزی مجلس

کرباسیان: تسریع در حل مشکلات اقتصادی با تعامل مجلس و دولت ممکن خواهد شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که گزارش عملکرد وزارت اقتصاد در سال 96 ، امروز -دوشنبه- به اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شد، گفت: تسریع در حل مشکلات اقتصادی با تعامل مجلس و دولت ممکن خواهد شد.

مسعود کرباسیان با اشاره به نقش تعامل مجلس و دولت در رفع مشکلات افزود: در دولت یازدهم کمیسیون اقتصادی مجلس با وزارت اقتصاد جلسات تخصصی متعددی در حوزه‌ لوایح و طرح‌های مشترک برگزار کرده است.

کرباسیان اظهار داشت: با تعامل و همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان امور مالیاتی مراحل بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در حال اتمام است و این لایحه به زودی به صحن علنی مجلس ارسال می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین لوایح مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صندوق مکانیزه‌های فروش توسط کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است.

کرباسیان تصریح کرد: در جلسه امروز گزارش عملکرد وزارت اقتصاد و سازمان‌های تحت نظر این وزارتخانه در سال 96 به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه شد و نقطه نظرات نمایندگان در خصوص گزارش‌های ارائه شده بیان شد.

وی گفت: برای اصلاح امور اقتصادی کشور پیشنهادات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در امور مختلف مانند اصلاح امور ارزی مد نظر قرار گرفته می‌شود.

کرباسیان تاکید کرد: امیدوارم با تعامل خوبی که بین وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس وجود دارد روند حل مشکلات اقتصادی کشور تسریع یابد.

 لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس بررسی می شود

محمدرضا پورابراهیمی نیز درباره نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با وزیر اقتصاد و معاونت های این وزارتخانه گفت: در این جلسه گزارش عملکرد از سوی وزارت اقتصاد ارائه شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همکاری های خوبی بین وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس وجود دارد و باید از تمامی ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی کشور استفاده شود تا کشور و مردم منتفع شوند.

پورابراهیمی گفت: کمیسیون اقتصادی مسائل ارزی کشور را پیگیری می کند و در این خصوص برای پیگیری مسائل برنامه زمانبندی دارد.

وی افزود: فردا نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برگزار خواهد شد تا آخرین گزارشات درباره اجرای سیاست های ارزی اخیر در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار بگیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در جلسه مشترک این کمیسیون با مسئولان وزارت اقتصاد، نمایندگان دغدغه ها و نظرات خود را در خصوص مشکلات بازار ارز و مسائل دیگر اقتصادی کشور را بیان کردند و امیدوارم نتیجه برگزاری این جلسات به حل مشکلات کشور کمک کند.

پورابراهیمی یادآور شد: مقرر شده که برگزاری نشست های مشترک کمیسیون اقتصادی با وزارت اقتصاد استمرار یابد.

وی در ادامه گفت: طرح ها و لوایح اقتصادی با همکاری مشترک وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است و در این راستا لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هفته آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: لایحه مربوط به صندوق مکانیزه های فروش نیز در هفته های آتی در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد و مراحل بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در کمیسیون اقتصادی در حال جمع بندی است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود این لایحه نیز در خردادماه سال جاری در صحن علنی مجلس مورد بررسی نمایندگان قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم ارائه برنامه جامع از سوی دولت در ساماندهی بازار ارز گفت: صدور بخشنامه های پی در پی برنامه جامعی برای ساماندهی بازار ارز محسوب نمی شود.

کد خبر 24115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =