تراز تجاری مثبت ایران و اندونزی به نفع ایران

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، ارزش صادرات محصولات غیر نفتی ایران به اندونزی در سال ۱۳۹۶ به بیش از ۶۶۱ میلیون دلار رسید که این رقم در مقایسه با ۱۷۳ میلیون دلار در سال قبل، نشان‌دهندۀ رشد ۲۸۲ درصدی است و تراز تجاری دو کشور مثبت ۴۹۶ میلیون دلار به سود ایران است

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، ارزش صادرات محصولات غیر نفتی ایران به اندونزی در سال 1396 به بیش از 661 میلیون دلار رسید که این رقم در مقایسه با 173 میلیون دلار در سال قبل، نشان‌دهندۀ رشد 282 درصدی است و تراز تجاری دو کشور مثبت 496 میلیون دلار به سود ایران است.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، انور کمری، رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس این آمارها، حجم کل تجارت دو کشور در سال 1396 به 826 میلون دلار رسید که در مقایسه با 372 میلیون دلار سال قبل 122 درصد رشد داشته است.

وی افزود: متوسط قیمت هر تن محصول صادره به اندونزی در سال 1395 حدود 204 دلار بود که افزایش این رقم به 332 دلار در سال 1396 مبیّن صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر به این کشور است. طبق این آمارها، فلزات و مصنوعات آنها از جمله آهن و فولاد با 278 میلیون دلار صادرات در مقایسه با رقم 33 میلیون دلار سال قبل بیشترین نقش را در رشد صادرات به اندونزی داشته اند.

کمری در ادامه گفت: محصولات معدنی از جمله سوخت‌ها و روغن‌های معدنی، محصولات قیری و موم‌ها نیز با 362 میلیون دلار از دیگر اقلام مهم صادراتی به اندونزی بوده است و به همین ترتیب صادرات سایر محصولات معدنی مانند گوگرد و سنگ گچ، مواد پلاستیکی، فرش و کفپوش، محصولات نباتی و میوه‌های خوراکی و محصولات شیمیایی به نسبت سال قبل افزایش داشته‌اند.

گفتنی است، کشور اندونزی با جمعیت 260 میلیونی دارای ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه روابط تجاری با کشورمان، در بخش‌های مختلف کالا و خدمات است و شایسته است که شرکت‌های ایرانی این بازار را یکی از اهداف مهم صادراتی خود قرار دهند. حضور در نمایشگاه‌های مختلف، ایجاد دفتر و ثبت شرکت از مهم‌ترین راه‌های ورود به بازار اندونزی به شمار می‌روند.

کد خبر 24124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =