برگزاری دومین جلسه کمیته کارشناسی شورای عالی صادرات غیر نفتی در خصوص تجارت با عراق

دومین جلسۀ کمیتۀ کارشناسی شورای عالی صادرات غیر نفتی با محوریت بررسی راهکارهای توسعۀ روابط تجاری ایران با کشور  عراق و ارائۀ پیشنهادات و برنامه‌های دستگاه‌های عضو، با حضور رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیرستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق، مدیران و معاونان سازمان توسعه تجارت ایران و نمایندگان دستگاه‌های عضو برگزار شد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، مشارکت دولت و بخش خصوصی را لازم دانست و گفت: تسهیل در بازاریابی برای شرکت‌های کوچک و متوسط، رفع موانع بانکی و نحوۀ تعامل با مقامات عراقی باید با کمک دولت صورت بگیرد.

دانایی فر، مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیرستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق، نیز گفت: دولت اهتمام جدی بر توسعۀ روابط با عراق دارد و بخش خصوصی نیز همواره مسبب انگیزه‌های خوبی در این زمینه بوده است.

مظفر علیخانی، معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با اشاره به هزینه‌های انجام شده برای صدور محصولات ایرانی به بازار عراق و لزوم توجه بیش از پیش دولت به این مقوله، گفت: موانع عمدۀ پیش روی تجارت با عراق نظیر مسائل گمرکی، استاندارد، بانک، پنجرۀ واحد فرا مرزی داخلی است و امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند حمایت‌های مستقیم دولت هستیم.

وی افزود: نیاز است تا استراتژی با محوریت سازمان توسعه تجارت تدوین شده و تقسیم کار میان دستگاه‌های اجرایی و اتاق‌های بازرگانی انجام شود تا در زمانبندی مشخص  پایش صورت بگیرد.

در ادامۀ این جلسه نیز مسائلی نظیر 24ساعته شدن گمرک، استقرار دفتر انجمن خدمات فنی و مهندسی در عراق، ساماندهی اعزام هیات‌ها به عراق، برگزاری نمایشگاه‌، اصلاح مصوبۀ جدید دولت برای بازگشت ارز به سیستم بانکی مطرح و مقرر شد در قالب پیشنهاداتی جهت تصویب به شورای عالی صادرات ارائه شود.

کد خبر 24145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =