رشد اقتصادی سالجاری ترکیه ۴.۴ درصد پیش بینی شد

صندوق بین المللی پول با انتشار گزارشی رشد اقتصادی ترکیه در سال میلادی جاری را ۴.۴ درصد پیش بینی کرد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سایت هابرلر، صندوق بین المللی پول پیش از این و در آخرین گزارش خود در سال گذشته میلادی، رشد اقتصادی ترکیه در سال 2018 را 4.3 درصد پیش بینی کرده بود.
موسسه بین المللی رده بندی اعتباری 'فیچ' نیز در گزارشی که اخیرا منتشر شد، متوسط نرخ رشد ترکیه طی پنج سال اخیر را 5.6 درصد اعلام کرد.
فیچ در گزارش خود پیش بینی کرد که رشد اقتصادی ترکیه پیش از برگزاری انتخابات سال 2019 در نتیجه ارایه بسته های تشویقی جدید دولت به نرخ 4.7 درصد برسد اما صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی ترکیه در سال آینده را تنها 4 درصد پیش بینی کرده است.
به ادعای مقامات دولت ترکیه، این کشور در سال 2017 شاهد رشد اقتصادی 7.4 درصدی بوده و در میان 20 اقتصاد برتر جهان، بالاترین میزان رشد اقتصادی را داشته است.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، سیاست‌های اقتصادی تشویقی دولت آنکارا، بهبود مرحله ای بخش گردشگری و رشد اقتصادی قوی در کشورهای شریک تجاری ترکیه از جمله عوامل تقویت کننده اقتصاد ترکیه در سال 2017 بوده است.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه چندی پیش اعلام کرد که حجم تولید ناخالص داخلی ترکیه در سطح 853 میلیارد دلار قرار دارد و تلاش می شود که سال جاری میلادی به یک تریلیون دلار افزایش یابد.
وزارت گمرک و تجارت ترکیه در گزارشی صادرات این کشور در سال 2017 را با افزایش 10.22 درصدی نسبت به سال قبل، 157 میلیارد و 94 میلیون دلار و میزان واردات ترکیه را در سال گذشته با 17.92 درصد رشد 198 میلیارد و 576 میلیون دلار اعلام کرد.
دولت آنکارا در راستای اهداف سال 2023 و چشم اندازه 100 سالگی جمهوری ترکیه در نظر دارد به هدف 500 میلیارد دلار صادرات در سال برسد که به نظر می رسد هدف بلند پروازانه ای است.

کد خبر 24151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =