اصلاح قانون مبارزه با قاچاق؛ هفته بعد

هفته آینده لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزء­ نخستین­ دستورهای کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و با صحبت هایی که شده است­ نهایتاً تا پایان اردیبهشت آن را به دستگاه های مرتبط ابلاغ خواهیم کرد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هفته آینده لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزء­ نخستین­ دستورهای کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و با صحبت هایی که شده است­ نهایتاً تا پایان اردیبهشت آن را به دستگاه های مرتبط ابلاغ خواهیم کرد.

پورابراهیمی افزود: بعد از یک سال و نیم تحقیقات و پژوهش درباره ­قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و احصاء مشکلات و کاستی های آن هفته آینده لایحه اصلاح این قانون به صحن علنی مجلس برده خواهد شد.

وی گفت: در این اصلاحیه تا آنجا که ممکن بوده است همه­ اشکالات­ این قانون برطرف شده و در آن سعی شده تا هماهنگی دستگاه ها برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز بیشتر شود.

پورابراهیمی گفت: خوشبختانه با اتفاقات خوبی که در حوزه کنترل­ منابع و مصارف ارزی از طرف بانک مرکزی به وقوع پیوسته است می توان با­ این لایحه شرایط جدید­ و کاربردی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش بینی کرد.

وی افزود: یکی از اشکالات اساسی که در کارکرد درست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود داشت عدم الزام حضور شخص رییس جمهور و یا نماینده ویژه ایشان در جلسات ستاد بود، چراکه براساس قانون رییس جمهور و یا نماینده ویژه ایشان باید در این جلسات حضور داشته باشد، تا دستگاه هاو­ وزارت خانه ها مجاب­ به اجرای دُرست برنامه های تصویب شده در جلسات باشند.

پورابراهیمی گفت: اما در قانون قبلی تضمین و الزامی برای حضور رئیس جمهور که در لایحه اصلاحیه این قانون این موارد دیده شده است.

وی افزود: برای اجرای دُرست لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از بوجود آمدن ضعف هایی که در قانون قبلی وجود داشت این بار ضمانت ها و جریمه هایی برای دستگاه های دولتی دیده شده است که دستگاه های ستاد را هم مجاب کند و هم باعث هماهنگی بیشتر در عملکرد آنها شود.

کد خبر 24207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =