قفل نقدینگی بر طرح های عمرانی

بت کلیا: کمبود منابع قفل بزرگی بر پروژه های عمرانی بوده و اجازه پیشرفت به آن ها نمی دهد

عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی برای تکمیل پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: کاهش بیکاری و تحقق شعار سال در تکمیل این پروژه ها نهفته است.

یوناتن بت کلیا در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی در کشور، گفت: کمبود منابع قفل بزرگی بر پروژه های عمرانی بوده و اجازه پیشرفت به آن ها نمی دهد.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با شروع به کار تکمیل پروژه های عمرانی اشتغال بسیاری در کشور ایجاد خواهد شد، افزود: تامین منابع مورد نیاز پروژه های عمرانی یکی از دغدغه های اصلی است زیرا بخش اعظمی از بودجه کشور صرف امورات جاری می شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به کمبود بودجه برای تزریق به پروژه های عمرانی باید راهکارهای دیگر اعم از فعال سازی بخش خصوصی، استفاده از فاینانس خارجی و غیره در دستور کار دستگاه اجرایی کشور قرار بگیرد، تصریح کرد: متاسفانه در کشور برخی پروژه های عمرانی تبدیل به آثار باستانی شده و مستهلک شدن سازه در حال رخ دادن است.

بت کلیا با بیان اینکه تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی با استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی می تواند رونقی در بخش تولیدات ملی ایجاد کند، گفت: در شرایطی که تولید ملی با رکود مواجه است اگر بتوانیم پروژه های عمرانی را تکمیل کنیم به طور حتم تولیدات داخلی نیز به مصرف رسیده و از این منظر رونق اقتصادی عاید کشور خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دولت باید برنامه زمان بندی شده برای تکمیل تمامی پروژه های عمرانی تهیه کند، ادامه داد: تزریق سرمایه های جذب شده به پروژه های عمرانی باید با در نظر گرفتن اولویت ها باشد تا به این ترتیب در بازه زمانی متناسب تکمیل این پروژه ها صورت بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر برخی پروژه های عمرانی در کشور عمری بیش از نیم قرن دارند که متاسفانه نیمه کاره بودن آن ها خواب سرمایه و هدر رفت بیت المال است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مسئولان باید به این نتیجه برسند که تزریق منابع به پروژه های عمرانی هزینه نبوده بلکه سرمایه گذاری است که می تواند اقتصاد کشور را نجات داده و بیکاری را کاهش دهد.

کد خبر 24216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =