نیازی به واردات نداریم

انصاری: خوشبختانه طی ۱۰ سال گذشته ما در هر سه بخش صنعت لوازم خانگی ارتقای کیفیت در محصولات را داشته ایم و نگاه تولیدکنندگان ما در این حوزه ها نگرش کیفی بوده است

رییس ستاد برنامه ریزی واجرایی صنعت لوازم خانگی ایران گفت: در شرایط فعلی علی رغم وجود بعضی از مشکلات، در صنعت لوازم خانگی توسعه کمی و کیفی ایجاد کرده ایم و واردات ضربه بزرگی را به این صنعت وارد می کند. حبیب الله انصاری، دبیرکل و رییس ستاد برنامه ریزی واجرایی صنعت لوازم خانگی ایران، در خصوص آسیب های واردات کالاهای مشابه داخلی و ضرورت های مدیریت واردات، اظهار کرد: در صنعت لوازم خانگی سه بخش اعم از وسایل انرژی بر، انواع ظروف و سرویس های غذا خوری و بخش سوم قطعات مربوط به تولید لوازم خانگی وجود دارد.

وی افزود: خوشبختانه طی ۱۰ سال گذشته ما در هر سه بخش صنعت لوازم خانگی ارتقای کیفیت در محصولات را داشته ایم و نگاه تولیدکنندگان ما در این حوزه ها نگرش کیفی بوده که در واقع بر اساس توقع و نیاز مشتری این عمل صورت گرفته است.

انصاری بیان کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان می توانند کلیه نیازهای مردم جامعه از روستایی تا شهری که لوازم خانگی در شمار نیازهای لاینفک آنهاست را از نظر کمی با دیدگاهی کیفی تولید کنند.

رییس ستاد برنامه ریزی واجرایی صنعت لوازم خانگی ایران گفت: با توجه به اینکه کیفیت یک بحث محوری است لذا تولیدکنندگان در داخل امروزه نگاهی فرامرزی داشته و با درنظرگرفتن نوآوری ها و خلاقیت ها در زمینه صنعت لوازم خانگی دست به تولید می زنند.

وی با بیان اینکه در بعضی از لوازم خانگی مانند آبگرمکن زودجوش، کولر آبی و بخاری مطلقا واردات نداریم، ادامه داد: در شرایط فعلی علی رغم وجود بعضی از مشکلات در صنعت لوازم خانگی توسعه کمی و کیفی ایجاد کرده ایم و در حال حاضر واردات می تواند ضربه بزرگی را به این صنعت وارد کند.

انصاری تصریح کرد: مواد اولیه بالادستی تولید لوازم خانگی شامل فولاد، مس، آلومینیوم و پتروشیمی را در داخل کشور داریم و کلیه قطعات مربوط به لوازم خانگی از جمله ترموستات، انواع شیرآلات و حتی الکتروموتورهای مختلف را در ایران تولید می کنیم.

رییس ستاد برنامه ریزی واجرایی صنعت لوازم خانگی ایران توضیح داد: موتور یخچال تنها قطعه ای است که در ایران تولید نمی شود به علت اینکه دو کارخانه در شیراز و قزوین نتوانستند کیفیت موردنظر مشتری را تامین کنند رو به تعطیلی نهادند، البته اگر این کارخانه ها دچار مدیریت دولتی نشده بودند می توانستند هنوز به فعالیتشان ادامه دهند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بعضی از کارخانجات ما برخی برندهای معروف خارجی را با مجوز از وزارت صنعت در داخل کشور تولید می کنند، بنابراین لزومی وجود ندارد که لوازم خانگی وارد کشور شود.

 در این رابطه رئیس اتحادیه لوازم خانگی نیز در پاسخ به این پرسش که آیا برچسب قیمت از روی لوازم خانگی برداشته شده، گفت: خوشبختانه با توجه اینکه در حوزه لوازم خانگی، به دلیل اینکه عرضه بیش از تقاضا است، کالاها زیر قیمت برچسب قیمت مصرف کننده است و با سود یک الی دو درصد، به فروش می رسد. اما متاسفانه به دلیل افزایش نرخ ارز،نه تنها شرکت ها و کارخانجات کالا عرضه نمی کردند حتی واحدهای صنفی،کالاهاشان را به قیمت مصرف کننده می فروختند.

طحان پور افزود:با شایع شدن افزایش قیمت دلار و امتناع شرکت ها از ندادن کالا،واحدهای صنفی نیز از توزیع کالا در نمایشگاه جلوگیری کردند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه «بودن کالا با قیمت گران، بهتر از نبودن کالا با قیمت ارزان است»، ادامه داد: با تکیه بر این جمله، خودمان وضعیت را مدیریت کردیم و حتی با وزارت صنعت و معدن، وزارت کشور و سازمان تعزیرات صحبت هایی کردیم و گفتیم بگذارید خودمان مدیریت کنیم چون بخش عمده ای از این کارخانجات و شرکت هایی که کالا توزیع نمی کردند، بخاطر انبارگردانی بوده است. خوشبختانه با مطرح شدن دلار تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی، از این قضیه گذر کردیم.

وی با تاکید براینکه تولیدکننده ها می توانند تولیدات خود را با قیمت مناسب عرضه کنند،توضیح داد: تولیدکننده ها مواد اولیه خودشان را حداقل از دوماه قبل خریدرای کرده بودند و ربطی به افزایش دلار ندارد،بنابراین می توانند تولیدات خود را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند.

 

کد خبر 24227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =