گشايش ۳۸هزار و ۴۰۹ ال سي پس از برجام/ برقراري ۸۳۵ رابطه کارگزاری با ۲۷۸ بانک خارجی

ديواندري: اقدامات خوب و موثری در زمينه توسعه تعاملات بانکی با دنیا صورت گرفته، به صورتيكه تاكنون ۸۳۵ رابطه کارگزاری با ۲۷۸ بانک خارجی برقرار شده است. همچنين در طول دو و نیم سال گذشته ۳۸ هزار و ۴۰۹ ال سی توسط نظام بانکی ایران باز شده و بیش از ۱۵۰ هزار تراکنش بانکی با ارقام قابل توجه انجام شده است

علی‌رغم گذشت چندین سال از توافق تاریخی برجام و گشوده شدن درهای کشوربه سوی سرمایه‌گذاران خارجی و تلاش برای گسترش حجم تبادلات تجاری ایران و جامعه بین‌الملل همچنان موانع و مشکلات بسیاری در برقراری تعاملات تجاری، مالی و بانکی میان ایران و کشورهای منطقه و جهان باقی مانده است. به دنبال برگزاری ۵ دوره موفق از همایش تجاری ایران و اروپا در شهرهای تهران و فرانکفورت، ششمین همایش تجاری ایران و اروپا‍ با دعوت از فعالان اقتصادی ایرانی و خارجی و با هدف بررسی دقیقتر مسائل و دغدغه‌های تجاری، بانکی و مالی موجود در این مقطع میان ایران و جامعه بین‌الملل صبح امروز 8 اردیبهشت ماه در هتل اسپناس پالاس تهران آغاز به کار کرد.

 به گزارش اگزیم نیوز محورهای همایش ششم بررسی روابط تجاری و بانکی ایران ۲ سال پس از اجرایی شدن برجام، چشم اندازهمکاری‌های تجاری و بانکی ایران و اتحادیه اروپا، مدیریت تطبیق مدرن و معرفی اجزای چارچوب جامع مدیریت ریسک است.

همچنین طی این همایش مطالبات معوق بانکی (NPL) و استانداردهای حسابرسی (IFRS)  در قالب پنل های تخصصی واکاوی خواهد شد.
 در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران  منابع تجدپذیر انرژی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران معرفی می شوند.

علی دیواندری صبح امروز هشتم اردیبهشت ماه در افتتاحیه ششمین همایش تجاری بانکی ایران و اروپا در هتل اسپیناس پالاس گفت: برگزاری این همایش به لحاظ، حجم، اندازه و اثرگذاری اقتصاد ایران ضروری بود؛ اروپا یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران است و این همایش بستر مناسبی برای گفتگوهای موثر در این زمینه فراهم کرده است چرا كه توقع و انتظارات از برجام برآورده نشد. 

به گزارش اگزیم نیوز رئیس پژوهشکده پولی و بانکی تصریح کرد: این همایش با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی و تعدادی از ایرانیان مقیم اروپا به ویژه گروه مالکی پایه گذاری شده و طبیعتا تدارک و آمادگی های لازم برای برگزاری همایش در اروپا برعهده گروه مالکی و در ایران برعهده پژوهشکده پولی و بانکی است.

 وی با بیان اینکه، برگزاری ۵ دوره گذشته همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا آثار مثبتی داشته است، گفت: تاکنون بسیاری از شرکت ها و موسسات مالی و بانکی اروپا به شبکه بانکی کشور متصل شده اند و برگزاری این همایش هم در نقل و انتقال پول و هم در بحث تکنیکی موثر بوده است.

دیواندری با تاکید بر اینکه اقدامات خوب موثری در زمينه توسعه تعاملات بانکی با دنیا صورت گرفته گفت:  بر این اساس ۸۳۵ رابطه کارگزاری با ۲۷۸ بانک خارجی تاکنون برقرار شده است.در واقع تارگت ایران برای برقراری رابطه بیشتر با نظام مالی دنیا بیش از این بوده است اما در همین مدت ۳۸ هزار و ۴۰۹ ال سی گشایش شده است.

وی تصریح کرد: در این دوران ۱۵۰ هزار تراکنش بانکی با ارقام قابل توجه نیز انجام شده است که منجر به مدیریت ۸۷ میلیارد دلار منابع مالی ایران در دوران پس از برجام شده است.

وی اظهار داشت: اینها دستاوردهای خوبی بوده است که برجام برای ایران داشته است ضمن اینکه تلاش می کنیم در قالب ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا دستاوردهای مهمی را داشته باشیم.

در طول دو و نیم سال گذشته ۳۸ هزار و ۴۰۹ ال سی توسط نظام بانکی ایران باز شده و بیش از ۱۵۰ هزار تراکنش بانکی با ارقام قابل توجه انجام شده است.

 دبیر ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا ادامه داد: بعد از برجام ۸۷ میلیارد دلار منابع مالی ایران مدیریت شده که دستاورد خوبی بوده هرچند توقع ما بیش از این بوده است.

 وی سپس محورهای ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا را برشمرد و گفت: هدف ما این است که امروز بدانیم بعد از برجام در کجا قرار داریم؛ نقش ایران در جامعه جهانی و مدیریت تطبیق مدرن و بحث های تطابق که از مشکلات جدی بانک های ایرانی است نیز در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

کد خبر 24244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =