بررسی زمینه‌های همکاری ایران و استرالیا

در دیدار معاون صادراتی وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران با رئیس کمیسیون توسعه تجارت استرالیا (آسترید)، زمینه‌های مشترک همکاری طرفین در ابعاد مختلف بررسی شد

در دیدار معاون صادراتی وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران با رئیس کمیسیون توسعه تجارت استرالیا (آسترید)، زمینه‌های مشترک همکاری طرفین در ابعاد مختلف بررسی شد.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از  سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج یکی از محورهای عمدۀ همکاری ایران و استرالیا را بخش معدن عنوان کرد که با دعوت از بنگا‌های دو کشور و فرآوری محصولات معدنی می‌توان آن را گسترش داد.

وی افزود: ایران در گذشته به دلیل نیازمندی در برخی اقلام کشاورزی از شرکای تجاری اصلی این کشور محسوب می‌شد اما اکنون به دلیل خودکفایی ایران، حجم تجارت در بخش کشاورزی کاهش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون توسعه تجارت استرالیا (آسترید) با تأکید بر رویکرد جدید کشورش در خصوص دیجیتالی کردن بخش‌های مختلف اقتصاد استرالیا افزود:در برنامۀ توسعه و حرکت به سمت دیجیتالی شدن بیش از هر چیز بر بخش‌های سلامت و مالی تمرکز داریم همچنین  بخش معدن نیز با حفظ ظرفیت‌های سنتی در برنامۀ دیجیتالی کردن قرار گرفته است.

وی  با اشاره به اینکه استرالیا در سال گذشته 8 میلیون نفر توریست داشته است، اظهار داشت: از مجموع 2.7 میلیون شرکت ثبت شده در استرالیا، 53هزار شرکت در بخش صادرات در صحنۀ بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیسیون توسعه تجارت استرالیا (آسترید) همچنین افزود: حدود 28 میلیارد دلار استرالیا از محل جذب دانشجویان خارجی در منابع ارزی ایجاد شده و حدود 3000 دانشجوی ایرانی نیز در این کشور به تحصیل در مقاطع عالی مشغول هستند.

گفتنی است، توسعۀ ظرفیت‌های بخش خدمات توریسم و جذب دانشجو از کشورهای خارجی، از بخش‌های عمدۀ ایجاد درآمد ارزی در اقتصاد استرالیا است.

کد خبر 24256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =