عدم شناخت کافی سرمایه گذاران از وضعیت ایران

آندریاس هافمن: یکی از سوالات مهم برای سرمایه گذاران خارجی چگونگی سرمایه گذاری در این کشور است؛ با وجود تحریم های بلند مدت ضرورت ارزیابی روند سرمایه گذاری در ایران مشهود است.

 آندریاس هافمن مدیر عامل گروه گرین سلز انگلیس در دومین روز از ششمین دوره همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا در پنل تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران گفت: یکی از سوالات مهم برای سرمایه گذاران خارجی چگونگی سرمایه گذاری در این کشور است؛ با وجود تحریم های بلند مدت ضرورت ارزیابی روند سرمایه گذاری در ایران مشهود است.

هافمن در ادامه گفت: انتخاب سوییس بعنوان محل دفتر شرکت گرین سلز به دلیل وجود برخی محدودیت ها بوده بوده و این شرکت از توافقات تجاری متفات سوییس با ایران بهره گرفته و مناسبات خود را با ایران راحت تر انجام می دهد.
مدیرعامل این گروه سرمایه گذاری خاطر نشان کرد برای سرمایه گذاری در ایران باید مسایل سیاسی بین المللی نیز را مد نظر داشت وی افزود: بسیاری از سرمایه گذاران بازار ایران را برای سرمایه گذاری محیطی جذاب می دانند اما به دلیل اقدامات امریکا در وضعیت صبر و انتظار به سر می برند و تا تصمیمات سیاسی از سوی آمریکا مشخص نشود این وضعیت ادامه دارد.

هافمن  کاهش نرخ تورم در ایران از بیش از ۳۰ درصد به کمتر از ۱۰ درصد قابل تقدیر خواند و گفت: با وجود اتفاقات مثبت در اقتصاد ایران نرخ ارز یک موضوع تعیین کننده است و تداوم  سیاست درست فعلی دولت ایران در مورد یکسان سازی نرخ ارز بسیار مهم است چرا که این مساله ارتباط مستقیمی با پیش بینی سود برای سرمایه گذار خارجی دارد.

به گفته اندریاس هافمن سرمایه گذاران خارجی  غالبا درک درستی از انچه در ایران می گذرد ندارند و حتی متوجه تفاوت ایران با کشورهای عربی نیستن؛ اهمیت این موضوع بسیار زیاد است و ایران باید برای گسترش روابط عمومی خارجی و معرفی خود از قاب رسانه ها تلاش بیشتری انجام دهد.

 

کد خبر 24273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =