برنامه ویژه صمت برای حمایت از کالای ایرانی

رضا رحمانی پروژه های ویژه ای برای حمایت از کالای ایرانی با برنامه زمان بندی طراحی کرده است

به گزارش اگزیم نیوز ، رضا رحمانی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران  اعلام کرد وزارت صنعت، پروژه های ویژه ای برای حمایت از کالای ایرانی با برنامه زمان بندی طراحی کرده است.

وی از تدوین طرح نوسازی ناوگان تجاری کشور خبر داد و گفت: برنامه مفصلی برای  توسعه  ناوگان تجاری کشور تدارک دیده شده که به زودی اعلام خواهد شد؛ همچنین در حوزه معادن، زنجیره فولاد و مس و  خرید کالای ایرانی نیز پروژه عملیاتی طراحی شده است.

رحمانی بر ادامه طرح های حوزه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: پروژه های اقتصاد مقاومتی ارزیابی و برخی از طرحها نیز ادامه خواهند یافت و در این راستا ۲۰هزار میلیارد تومان در حوزه صنایع کوچک تامین مالی شده و ٢٨٥٢٠واحد صنعتی کوچک و متوسط برای تامین مالی به بانکها معرفی شده اند.

وی افزود:  در سال گذشته ٥٨٥١پروانه بهره برداری صادر شده که ۲۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به آنها تخصیص داده شده است که  حدود ٣.٥ درصد رشد را  در تعداد تجربه کرده اند؛ در میزان اشتغال زایی طرحها نیز شاهد رشد بوده ایم.

رحمانی ادامه داد: ٢٥.٥درصد رشد در صدور پروانه اکتشاف داشته ایم که همزمان همین تعداد پروانه بهره برداری نیز صادر شده و ٥٩٣٨ نفر اشتغالزایی در پی داشته است که  رشد ٤٧.٥ درصدی را در بخش اشتغال نشان می دهد.

وی از نهایی شدن  تدوین استراتژی صنعت خبر داد و گفت: وزیر صنعت قول داده است که این استراتژی را به مجلس ارایه دهد.

رحمانی از آثار سامانه جامع تجارت که در جهت شفافیت و توزیع بهینه و یکسان اطلاعات راه اندازی شد، به کاهش قاچاق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به رقم ١٢ میلیارد دلار قاچاق رسیده ایم همچنین اشکالات ثبت سفارش نیز در حال رفع است.

 معاون وزیر صنعت در ادامه اعلام کرد: احتمال تعلیق دوساله مالیات برارزش افزوده تولیدکنندگان وجود دارد؛ رییس جمهور نیز اعلام کرده که پذیرفته نیست که  واحدهای تولیدی شفاف با افزایش مالیات سالانه مواجه شوند، بنابراین پایه مالیاتی در سال جاری افزایش خواهد یافت تا فراریان مالیاتی شناسایی شده و فشار از روی تولیدکنندگان واقعی و شفاف برداشته شود.

معاون وزیر صنعت به رایزنی با سازمان امور مالیاتی رایزنی اشاره کرد و گفت:  قرار شده تا تسهیلاتی نیز در حوزه مالیات بر ارزش افزوده به تولیدکنندگان داده شود که دامنه آن از تعلیق دوساله تا ارایه تسهیلات و تجدیدنظر بر روی ارقام مالیاتی را شامل می شود 

وی از مزیت های  کشور در حوزه پوشاک یاد کرد و بر تلاش بیشتر برای توسعه در این حوزه تاکید کرد

به گفته رحمانی برق مصرفی مشترکی صنعتی در سال ۹۶ حدود ۷.۹ افزایش یافته و در حوزه گاز مصرفی ۴.۵ درصد رشد داشته‌ایم؛ضمن اینکه از اقدامات مهم وزارت صنعت در سال ۹۶ اصلاح ساختارها و بهبود فضای کسب و کار بوده است و برنامه های یاد شده را تا مرحله عملیاتی دنبال خواهد کرد.

 

کد خبر 24292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =