آماده باش استانی برای سرمایه پذیری ۷ تریلیون تومانی

بر اساس الزامات قانون برنامه ششم توسعه، هفت هزار و ۷۰ میلیارد تومان باید سالانه سرمایه گذاری در کشور انجام شود و زمینه اصلی جذب این سرمایه ها باید در استانها فراهم گردد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در گردهمایی نمایندگان وزیر و مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استانهای سراسر کشور بر تفویض اختیارات به استانها تاکید کرد. مسعود کرباسیان در این گردهمایی طی سخنانی با بیان این مطلب اظهار داشت: مواردی که باید به استانها واگذار شود هر چه سریعتر احصاء و به آنها واگذار شود.
وی در خصوص تفویض بخشی از اختیارات موضوع قانون ماده 251 مکرر نیز گفت: روسای امور اقتصادی و دارایی استانها باید در خصوص فعال سازی هیئت های ۲۵۱ استانی، نظارت و پیگیری بیشتری انجام دهند تا پرونده ها با سرعت بیشتری در همان استان بررسی شود.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: قانون ماده 251 مکرر جزو اولویت های کاری استانها باشد و گزارشهای آن نیز به طور مستمر برای من ارسال شود.
کرباسیان در خصوص سرمایه گذاری در استانها نیز گفت: کشور نیاز توامان به سرمایه گذاری داخلی و خارجی دارد و با توجه به اینکه شعار امسال هم حمایت از کالای ایرانی است بنابراین موضوع اشتغال و سرمایه گذاری در استانها باید در اولویت کار ما قرار گیرد.
وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: بر اساس الزامات قانون برنامه ششم توسعه، هفت هزار و 70 میلیارد تومان باید سالانه سرمایه گذاری در کشور انجام شود و زمینه اصلی جذب این سرمایه ها باید در استانها فراهم گردد.
کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی سامانه های دادور و یاور در استانها تصریح کرد: سامانه سام بعنوان یکی از سامانه های مهم این وزارتخانه باید هر چه سریعتر اجرایی شود تا مردم آثار عینی آن در تسهیل راه اندازی کسب و کارشان را ببینند.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سامانه سادا در معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل راه اندازی گردید، گفت: مهم ترین کارویژه این سامانه احصاء اموال در اختیار دولت با هدف افزایش بهره وری و مولد سازی دارایی های موجود است و هر چند پیشرفت خوبی داشته اما نیازمند سرعت بخشی بیشتر به این پروژه هستیم.
کرباسیان همچنین با تاکید برحذف قطعی کاغذ در مکاتبات مجموعه وزارت اقتصاد گفت: تمامی مکاتبات باید سیستمی شود و حذف کامل کاغذ از فرآیند اداری این وزارتخانه مطالبه ای است که من با جدیت و حساسیت آن را پیگیری خواهم کرد.
وی در پایان خواستار تعامل بیشتر ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها با تشکل ها و واحدهای صنعتی شد و گفت: سرکشی به واحدهای بزرگ صنعتی در جهت بررسی وضعیت و مشکلات آنها در استانها باید جزو وظایف مدیران استانی باشد و ما به عنوان متولی بهبود فضای کسب و کار در کشور باید همه دستگاه ها را برای رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار در تمامی استان ها را پای کار بیاوریم.

کد خبر 24303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =