منطقه اوراسیا در دسترس تجار ایرانی

مهاجر دارابی: حضور رئیس مجلس دوما در تهران، فروردین ماه ۹۷ نشان از عزم جدی برای تحول در سطح تعاملات دو کشور دارد؛ قراردادهای به امضا رسیده در این میان برای رسیدن به مرحله عملیاتی نیازمند تلنگر و یادآوری مکرر به طرف روسی است.

عبداله مهاجر دارابی با اشاره به ارتقای سطح تعاملات تجاری ایران و روسیه گفت: حضور رئیس مجلس دوما در تهران، فروردین ماه 97 نشان از عزم جدی برای تحول در سطح تعاملات دو کشور دارد؛ قراردادهای به امضا رسیده در این میان برای رسیدن به مرحله عملیاتی نیازمند تلنگر و یادآوری مکرر به طرف روسی است.

 مهاجر اذعان داشت: استان مازندران ظرفیت لازم برای توسعه صادرات به اتحادیه اوراسیا را دارد و قراردادهای ذکر شده در مورد اعمال تعرفه های ترجیحی برای محصولات صادراتی جمهوری اسلامی ایران می تواند در این مسیر وضعیت صادراتی منطقه را به طرز چشمگیری متحول کند.

مهاجر با تاکید بر این که کاهش تعرفه واردات و حقوق گمرکی یکی از روش های مهم گسترش مبادلات تجاری و رونق اقتصادی است، گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با روسیه تعدادی از کالاهای مهم از کاهش و یا تخفیف عوارض گمرکی برخوردار می شوند که عرضه کالا با قیمت مناسبتر به بازار هدف و قدرت رقابت پذیری آن را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش اگزیم نیوز  ایران و پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا سال گذشته در خصوص 530 قلم کالای صنعتی که شامل تعرفه ترجیحی یا سود بازرگانی صفر برای واردات می شود در ایروان پایتخت ارمنستان به توافق رسیدند که پیش نویس این توافق به امضا' مجتبی خسروتاج ' قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و ورونیکا نیکیشینا ' وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا رسید.

رئیس اتاق بازرگانی ساری با اشاره به نشست اعضا اتحادیه ارواسیا در قرقیزستان اردیبهشت ماه جاری در قزاقستان برگزار می شود گفت: از مهمترین برنامه های نشست ذکر شده موضوع نهایی شدن موافقتنامه تعرفه ترجیحی ایران و اوراسیا است؛ اجرایی شدن عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در روان سازی تجارت منطقه ای تاثیر چشمگیری می گذارد.

عبداله مهاجر دارابی تحقق هدفگذاری سه میلیارد دلاری صادرات استان را مستلزم برنامه ریزی دقیق و حساب شده دانست و گفت: تعرفه ترجیحی برای صادرات قیمت تمام شده کالای ایرانی را کاهش داده و راه را برای حضور در بازار رقابتی اوراسیا هموار می کند.
 وی با تاکید بر برنامه ریزی هماهنگ بین اتاق بازرگانی  و سایر نهادهای ذیربط در تحقق اهداف صادراتی استان گفت: از عمده مشکلات صادرکنندگان استان می توان به نبود نقدینگی کافی، خلا زیرساخت های کافی برای تعاملات بانکی از جمله خطوط اعتباری کافی و بالا بودن نرخ سود بانکی و مالیات بر ارزش افزوده نام برد.
عبداله مهاجر دارابی گفت: در شرایطی که نرخ تورم در کشور از سوی بانک مرکزی 10 درصد تخمین زده می شود، دریافت نرخ سود 18 درصدی باعث گرانتر شدن محصولات تولیدی ایرانی و کم شدن قدرت رقابت آنها می شود. با توجه به شعار سال 97 در حمایت از کالای ایرانی، خواهان تجدیدنظر در زمینه نرخ سود بانکی و ارزش افزوده هستیم.

 

 

کد خبر 24347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =