آمادگی تمام برای توسعه روابط با تهران

مارتینا دالیچ با بیان اینکه حجم تجارت بین دو کشور ایران و کرواسی رضایت‌بخش نیست، گفت: بانک مرکزی کرواسی از بانک‌های تجاری خواسته که مسائل و مشکلات حقوقی را طبق مقررات اتحادیه اروپا حل کند

به گزارش اگزیم نیوز، مارتینا دالیچ وزیر اقتصاد کرواسی صبح امروز در نشست تجاری مشترک ایران و کرواسی در اتاق ایران گفت: کرواسی آمادگی تقویت بیشتر روابط اقتصادی با ایران  را دارد؛ با توجه به روابط خوب سیاسی میان دو کشور در تلاش هستیم که روابط اقتصادی نیز با رعایت منافع دو طرف افزایش یابد.
 
 وی اعلام کرد:میزان روابط اقتصادی میان ایران و کرواسی کمتر از ۶۰ میلیون دلار بوده است که نیاز است اقداماتی را برای افزایش آن انجام داد.
دالیچ با اشاره به ظرفیت های تجاری میان دو کشور ابراز کرد:با توجه به نقاط قوت در حوزه های نفت و گاز،انرژی،کشتی سازی و ماشین آلات موادغذایی می توان روابط تجاری را در بخش های یاد شده ارتقا داد.
 
دالییچ با اشاره به افزایش مبادلات طی دوسال گذشته اظهار داشت: در دو ساله گذشته تماس های مختلفی میان سازمان اقتصادی دوطرف صورت گرفته است که با توجه به نگاه مثبت و برگزاری جلسات امروز می توان به افزایش روابط امیدوار بود.
 
وزیر اقتصاد کرواسی تلاش طرفین برای حل مشکلات بانکی را قابل تقدیر داتست و گفت:در جلسه با رئیس بانک مرکزی ایران مشکلات میان بانکی مطرح شد و اقداماتی صورت گرفته است و بانک های کرواسی علاقمند به فعالبت در چارچوب سیاست های اتحادیه اروپا هستند.
مارتینا دالیچ اظهار امیدواری کرد به زودی گشایش های بیشتری بر سر تعالات اقتصادی دو کشور روی دهد.
کد خبر 24378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =