سفر هیات تجاری بلند پایه به قطر در هفته آینده

با بررسی فرصت های سرمایه گذاری موجود در جنوب ایران تصمیم گرفته شده که به منظور برنامه ریزی در راستای تسهیل مراودات و حل مشکلات موجود، هیات تجاری بلند پایه متشکل از وزیر صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی بوشهر، استاندار بوشهر و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر هفته آینده به قطر سفرکند

 مریم خورشیدی- رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر در گفتگو با پایگاه خبری اگزیم نیوز ضمن اشاره به آخرین مذاکرات انجام شده در سال جدید با مسئولین قطری در حوزه توسعه بنادر، گفت: فروردین ماه گذشته مسئول سازمان بنادر قطر و مسئول بنادر الرویس و حمد  بازدید مفصلی از بنادر جنوب کشور و جزیره نگین انجام دادند که به دنبال آن دو طرف با ارزیابی شرایط موجود در راستای گسترش تعاملات صادراتی  تصمیم به توسعه هرچه بیشتر بنادر از طریق سرمایه گذاری گرفتند.

خورشید گزدرازی از سفر قریب الوقوع هیات تجاری ایران به قطر خبر داد و گفت: با بررسی فرصت های سرمایه گذاری موجود در جنوب ایران تصمیم گرفته شده که به منظور برنامه ریزی در راستای تسهیل مراودات و حل مشکلات موجود، هیات تجاری بلند پایه متشکل از وزیر صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی بوشهر، استاندار بوشهر و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر هفته آینده به قطر سفرکند.

 گزدرازی با اشاره به توجه ویژه هیات قطری به زیرساخت های بندری کشور گفت: طی بازدید های انجام شده ایده سرمایه گذاری در بخش بندر و نیز انتخاب بندر بوشهر بعنوان هاب منطقه برای صدور کالای قطری تولید شده در بوشهر از طریق این بندر مطرح شد؛ از جمله این پیشنهادات سرمایه گذاری در حوزه واردات دام زنده از استرالیا، ذبح و بسته بندی آن در منطقه بوشهر و صادرات به کشورهای هدف است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر عملیاتی شدن پیشنهادات موجود در حوزه توسعه تجارت میان دو کشور در گرو بسط تعاملات فی مابین است؛ بنادر جنوب کشور از جمله بندر بوشهر، دیر و کنگان  فعالیت قابل قبولی در حوزه صادرات کشور دارند و فرصت اینکه بوشهر به مرکز ترانزیت کالای قطری تبدیل شود، وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر از تاسیس دفتر بازرگانی در قطر خبر داد و گفت: در وضعیت فعلی در مقایسه با کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس مستعد است؛ قطر یک جمعیت 5/2 میلیونی دارد که برای صادرات هدف چندان بزرگی محسوب نمی شود اما در عین حال به لحاظ ژئوپولتیک و نیز تعاملات مالی و بانکی بسیار با اهمیت است.

 گزدرازی بر اهمیت قطر بعنوان گزینه جذب سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: قطر کشور ثروتمندی است و نمی توان این موضوع را از ذهن دور نگه داشت.

 به گزارش اگزیم نیوز سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در پی بازدید هیات قطری از بنادر جنوب در گفتگو با روابط عمومی سازمان بنادر و کشتیرانی کشور اعلام کرد در راستای پیشبرد اهداف پیش بینی شده برای توسعه روابط تجاری بوشهر و قطر کمیته ویژه تسهیل صادرات استان بوشهر در اداره کل بنادر و دریانوردی این استان تشکیل شده که متشکل از نمایندگان بخش های مختف است که بنابر ضرورت نشست هایی برگزار و مشکلات و موانع فراروی توسعه روابط تجاری بوشهر و قطر بررسی خواهند کرد.

 بخش قابل توجهی از مشکلات فراروی صادرکنندگان استان بوشهر به قطر در حوزه حمل و نقل دریایی است و کمیته مذکور می تواند در مسیر حل مشکلات یاد شده موثر باشد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عمده مشکلات  قطری ها که در جریان سفر آنها به بوشهر مشخص شد، نبود شناخت کافی  از محصولات صادراتی ایران و بویژه بوشهر به قطر عنوان کرد و بر رفع هر چه سریع تر این مشکلات تاکید کرد.

به گزارش اگزیم نیوز از  اخبار منتشر شده حول محور تمرکز بر فرصت های سرمایه گذاری در جنوب ایران نشان می دهد مسافت اندک و کیفیت محصولات معدنی استان بوشهر و منافع قابل توجه مالی قطر را ترغیب کرده در مجتمع بندری نگین و سایر بنادر استان سرمایه گذاری کند؛ پیشنهاداتی نیز در مورد سرمایه گذاری برای احداث پایانه صادرات موادمعدنی در بنادر کنگان و دیر  از سوی ایران به قطر ارائه شده است.

 

 

 

کد خبر 24383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =