وزیر اقتصاد بلغارستان فردا مهمان اتاق ایران

محمدرضا کرباسی: این نشست با هدف توسعه همکاریهای اقتصادی در چارچوب موافقت نامه های قبلی و افزایش رفت و آمدهای تجاری بخش های خصوصی تجاری دو کشور برگزار خواهد شد.

محمدرضا کرباسی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز از حضور وزیر اقتصاد بلغارستان، امیل کارانیکولو در راس هیات بلندپایه تجاری بلغاری، فردا 24 اردیبهشت ماه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد و گفت: این نشست با هدف توسعه همکاریهای اقتصادی در چارچوب موافقت نامه های قبلی و افزایش رفت و آمدهای تجاری  بخش های خصوصی تجاری دو کشور برگزار خواهد شد.

کرباسی با تاکید بر اهمیت بلغارستان به لحاظ ترانزیتی گفت: حوزه های تمرکز این جلسه در حمل و نقل، خدمات فنی و مهندسی، انرژی، کشتیرانی، موادغذایی خواهد بود.

وی بلغارستان را یکی از کشورهای دارای دانش فنی خوب توصیف کرد و گفت: در حوزه تامین ماشین آلات صنعتی برای کارخانه جات داخلی نیز مذاکراتی در این نشست انجام خواهد شد.

 به گزارش اگزیم نیوز، بیست و چهارم اردیبهشت ماه سالجاری از ساعت 10:30 در محل اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ، طبقه هشتم برگزار خواهد شد.

 چندی پیش سفیر بلغارستان در تهران که کشورش ریاست‌دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، از آغاز گفتگوی صنعتی اروپا با ایران در اواخر اردیبهشت ماه خبر داده بود بود. آریستو پولنداکوف،  در دیدار با رییس اتاق ایران آغاز گفتگوی  صنعتی با اعضای کمیسیون انرژی و محیط زیست اروپا به ایران را اعلام کرد و بررسی چگونگی ارتباط مستقیم شرکت‌های فعال اروپایی با طرف های ایرانی در بخش های ماشین‌سازی، داروسازی، فناوری ‌های اطلاعاتی و نساجی را محور اصلی این مذاکرات عنوان کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر سفیر بلغارستان چندی پیش در تهران درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام گفت: اروپا و ایران باید در این شرایط حساس و مهم با واقع ‌بینی و استفاده بهینه از موقعیت‌ها بر اساس حفظ منافع دو طرف حرکت کنند.

پولنداکوف اعلام کرد: بیست و چهارم اردیبهشت ماه وزیر اقتصاد بلغارستان در صدر هیات بلند پایه اقتصادی بلغاری  و جمعی از نمایندگان پارلمان و استانداران سه استان مهم این کشور قرار است علاوه  بر دیدار با معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر اموراقتصاد و دارایی و رییس‌کل بانک مرکزی ایران، در پارلمان بخش خصوصی ایران حاضر شوند.

 

کد خبر 24426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =