استارت حضور اروپا بعد از خروج ترامپ

امیل کارانیکلف: این نشست فرصت ویژه ای برای علاقه مندان به حضور و توسعه مناسبات تجاری ایران و بلغارستان فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز امیل کارنیکلف، وزیر اقتصاد بلغارستان که در راس یک هیات بلند پایه اقتصادی به ایران آمده است صبح امروز بیست و چهارم اردیبهشت ماه در نشست مشترک تجاری در اتاق ایران گفت: فرصت خوبی برای اعلام اولویت های اقتصادی و معرفی ظرفیت های دو کشور در حوزه های مختلف فراهم آمده است؛ بلغارستان با داشتن توان مناسب در بخش هایی چون دانش فنی و فناوری های نوین آمادگی دارد فرصت های بهره مندی و تبادل دانش روز را در اختیار فعالان اقتصادی علاقه مند قرار دهد.

وزیر اقتصاد بلغارستان روابط حال حاضر دو کشور را در مسیر رشد توصیف کرد و  گفت: آمادگی و اشتیاق لازم برای توسعه تعامل فی مابین در میان فعالان اقتصادی دو کشور دیده می شود؛ معتقدم ظرفیت های زیادی جهت توسعه تعاملات تجاری وجود دارد

کارنیکلف بر  لزوم تسهیل تعاملات اقتصادی تاکید کرد و گفت: برخی مقررات حقوقی در همه عرصه ها، خصوصا در بخش تجارت و اقتصاد باید مورد بازبینی قرار بگیرد؛ معتقدم توافقات انجام شده می تواند منجر به تسهیل ارتباطات شده و تغییرات محسوس در حجم مبادلات را به دنبال خواهد داشت. همانطور که در ۲۰۱۷ با رقمی معادل ۱۱۷.۴ میلیون دلار تجارت، ۱۴ درصد رشد را نسبت به سال قبل شاهد بودیم.

وی با ذکر اینکه واردات بلغارستان از ایران در سال گذشته کمی بیش از ۵۸ میلیون دلار بوده، گفت: بر این باورم که شرکت های ایرانی از اولویت های قانونی کشور بلغارستان برخوردار خواهند شد و اعلام می کنم که بلغارستان آمادگی همکاری همه جانبه با شرکت های دارای توان ایجاد ارزش افزوده بالا دارد.

به گزارش اگزیم نیوز  وزیر اقتصاد بلعارستان اعلام کرد: بلغارستان با ۳.۹ درصد رشد در تولید ناخالص ملیدر سال ۲۰۱۶در پرتو سیاست های توسعه اقتصاد خارجی خود، بر توسعه تجاری و صنعتی به صورت خاص متمرکز شده و از پیشنهادات و ایتکارات موثر در این زمینه استقبال می کند 

 

کد خبر 24449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =