گشودن پنجره های دو کشور به روی هم

هریستو پولنداکوف: این سطح تعامل سیاسی و اقتصادی بالا میان دو کشور در شرایط کنونی به مثابه باز شدن پنجره های دو کشور به سوی یکدیگر است.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، هریستو پولنداکوف صبح امروز 24 اردیبهشت ماه در نشست مشترک تجاری ایران بلغارستان در اتاق ایران با پر اهمیت خواندن این  نشست تجاری گفت: وزیر اقتصاد بلغارستان از بدو ورود با وزیر اقتصاد ایران، معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، نمایندگانی از اتاق های بازرگانی استانهای مختلف و نمایندگان بازرگانان ایرانی دیدار داشته است.

وی این سطح از تعامل در سطح بالای سیاسی و اقتصادی را میان دو کشور را در شرایط کنونی را به باز شدن پنجره های دو کشور به سوی یکدیگر تعبیر کرد و افزود: بلغارستان از گفتگو و مذاکره به منظور تسهیل تعاملات تجاری فی مابین و رسیدن به سطح مطلوبی از مبادلات تجاری استقبال می کند.

پولنداکوف گفت: ایران می تواند روی کمک مستقیم بلغارستان حساب کرده و از خدمات ارائه شده از سوی نهادهای اقتصادی و سفارت بلغارستان بهره مند گردد؛ روی هم رفته ما روابط دو سویه اقتصادی را در هر زمینه ای تشویق می کنیم

 وی خطاب به فعالین اقتصادی حاضر در جلسه پیشنهاد کرد: پیشنهادات شما در حوزه های مختلف شنیده و بررسی و در قالب برنامه ریزی مشترک به کار بسته خواهد شد.

 سفیر بلغارستان در تهران اذعان داشت: شما منابع انرژی و مواد معدنی دارید که ما از آن برخوردار نیستیم و در مقابل بلغارستان می تواند دانش فنی و فناوری های نوین را در اختیار ایران قرار دهد.

وی گفت علاوه بر درک ظرفیت های جغرافیایی ما به لحاظ فرهنگی  نیز اشتراکاتی داریم که لازم است در این حوزه نیز به درک متقابل برسیم.

پولنداکوف اظهار داشت: معتقدم مبادلات ایران و بلغارستان از رقم اعلام شده فراتر است؛ شرایط خاصی که ایران در آن قرار دارد قیمت تمام شده و زمان تحویل کالاها را تحت تاثیر قرار می دهد و ضروری است با ارتقا سطح همکاری ها با کشورهای دیگربه بهبود این وضعیت کمک کرد.

هریستو پولنداکوف، زمینه های همکاری را بین دو کشور بر شمرد و گفت: هدف این نشست بررسی چگونگی ارتباط مستقیم شرکت‌های فعال اروپایی با طرف های ایرانی در بخش های ماشین‌سازی، داروسازی، فناوری ‌های اطلاعاتی و نساجی است که امیدواریم محقق گردد.

 به گزارش اگزیم نیوز سفیر بلغارستان در تهران درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام نیز اظهار نظر کرد و گفت: اروپا و ایران باید در این شرایط حساس و مهم با واقع ‌بینی و استفاده بهینه از موقعیت‌ها بر اساس حفظ منافع دو طرف حرکت کنند.

 

کد خبر 24451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =