کلینیک کسب و کار صنایع کوچک رونمایی شد

طرح کلینیک کسب و کار صنایع کوچک با هدف شناخت چالش های واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال و تلاش برای رفع این مشکلات در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رونمایی شد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، این طرح عصر دوشنبه با حضور صادق نجفی «معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران» در مرکز مطالعات سازمان مدیریت صنعتی به بهره برداری رسید و قرار است در همه استان ها اجرایی شود.

ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: صنایع کوچک و شهرک های صنعتی پیشران توسعه صنعتی به شمار می روند و اگر بخواهیم موج صنعتی در کشور ایجاد کنیم، نقطه شروع آن بازسازی، احیا و بهبود همین بخش است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد توازن بدون توسعه خوشه های صنعتی امکان پذیر نیست، افزود: تلاش شده با هم افزایی و مشارکت مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این ارتباط مدلی را طراحی کنیم که اجرایی شدن آن نیازمند هم افزایی همه استان ها و دیگر سازمان های مرتبط است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: برای رسیدن به رونق اقتصادی، تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی باید کلینیک های کسب و کار را به ثمر برسانیم.

کیانی بختیاری بیان کرد: برای موفقیت کلینیک های کسب و کار صنایع کوچک، از همه منابع موجود در اختیار سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، اشتغال روستایی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، طرح اشتغال فراگیر در مناطق کمتر توسعه یافته و طرح کارورزی استفاده خواهد شد.

کلینیک عارضه‌یابی کسب و کار در شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی می‌شود.

بنا بر اعلام سیدافشین گنج بخش «مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران»، به زودی کلینیک عارضه یابی کسب و کار صنعت در تمام شهرک های صنعتی کشور به بهره برداری می رسد.

شناخت چالش‌های واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال در بخش اعتبارات و تامین نیروی انسانی و تلاش برای رفع آنها در دستور کار کلینیک های کسب و کار صنایع کوچک خواهد بود.

بر اساس این گزارش، 92 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد که مسئولیت حمایت، نظارت و برنامه ریزی برای آنها بر عهده سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی است.

کد خبر 24452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =