برگزاری ششمین نشست مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و قطر

ششمین نشست مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و قطر پس از یک وقفه ۱۳ ساله، اردیبهشت ماه امسال با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت دو کشور در دوحه برگزار شد

ششمین نشست مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و قطر پس از یک وقفه 13 ساله، اردیبهشت ماه امسال با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت دو کشور در دوحه برگزار شد.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، ششمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت،  مشاور بین الملل وزیر و هیات ۷۰ نفره متشکل از نمایندگان دستگاههای  دولتی و بخش خصوصی برای بررسی راهکارهای توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری برگزار شد.

فرزاد پیلتن، مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص این اجلاس اظهار داشت:بررسی زمینه های افزایش حجم تجارت به یک میلیارد دلار در سال2018 ، همکاری در زمینه های ترانزیت، سرمایه گذاری، حمل و نقل هوایی، تکنولوژی، کشاورزی، شیلات، دام،‌ صنعتی و انرژی و خدمات فنی و مهندسی، بهداشت و درمان و دارو و آهن و فولاد و معادن مورد توافق طرفین قرار گرفت  و اسنادی در زمینه استاندارد، گمرک، فرهنگ و ورزش، حمل و دریایی  مورد مذاکره دو طرف قرار گرفت.

همچنین محمدرضا فیاض، مشاور بین الملل وزیر صنعت، معدن و تجارت، که ریاست هیات کارشناسی ایران را در این مذاکرات بر عهده دارد، با بیان این که همکارهای اقتصادی و توسعه مناسبات بانکی کلید افزایش روابط تهران - دوحه است، گفت: ایران یک بازار هشتاد میلیونی است، تجارت، کشاورزی، نفت، گردشگری جزو زمینه های همکاری دو طرف محسوب میشود. 

گفتنی است، حجم مبادلات اقتصادی ایران و قطر در سال‌های گذشته به صورت سنتی حدود 80 میلیون دلار بوده است که این میزان در پایان سال 96 از مرز 250 میلیون دلار گذشت.

 

کد خبر 24464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =