اولین نشست عمومی شورای بازرگانان چین و ایران

بنا به دعوت اتاق بازرگانی چین (CCOIC)  و همکاری بخش بازرگانی سفارت ایران در پکن، اولین نشست عمومی شورای بازرگانان چین و ایران با حضور 170 شرکت ایرانی و چینی در پکن برگزار شد.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، سید رضا آقازاده، رایزن بازرگانی ایران در پکن، گفت: طی این نشست، سفیر محترم کشورمان در چین جناب آقای خاجی  ضمن تقدیر از اتاق بازرگانی بین‌المللی چین به منظور تشکیل شورای بازرگانی ایران و چین، به تشریح ابعاد روابط دوجانبه دو کشور پرداختند و با اشاره به  ارتقای روابط ایران و چین به  سطح جامع استراتژیک در سفر رییس جمهور چین به ایران در سال ۲۰۱۶ بر لزوم  توسعۀ همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور در تاکید نمودند .

آقازاده اظهار داشت: ژانگ یی، معاون دبیرکل اتاق بازرگانی بین‌المللی چین با تاکید بر سیاست یک جاده یک کمربند در پیوند کشورها و توسعۀ منافع مشترک، ایجاد شورای بازرگانی ایران و چین را گامی در راستای افزایش تعاملات اقتصادی میان دو کشور دانست و نقش شوراها را در معرفی فرصت‌های تجاری دو کشور و کمک به تجار و سرمایه‌گذاران با اهمیت توصیف کرد.

گفتنی است، در این جلسه ظرفیت‌های کشورمان در بخش‌های کشاورزی، معدنی، صنعتی، های_تک، تجارت خارجی و سیاست‌های تشویق سرمایه‌گذاری خارجی و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در ایران توسط سفیر کشورمان تشریح شد.

کد خبر 24465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =