قدم اول انگلیس برای حمایت از برجام

روز گذشته اولین اقدام عملی انگلیس بعد از خروج آمریکا از برجام امضا شد. به گزارش اگزیم نیوز شب گذشته قرارداد توسعه میدان نفتی کرنج با یک شرکت انگلیسی به نام پرگس با حضور زنگنه وزیر نفت، سفیر انگلیس در تهران و مدیر پرگس بسته شد

روز گذشته اولین اقدام عملی انگلیس بعد از خروج آمریکا از برجام امضا شد. به گزارش اگزیم نیوز شب گذشته قرارداد توسعه میدان نفتی کرنج با یک شرکت انگلیسی به نام پرگس با حضور زنگنه وزیر نفت، سفیر انگلیس در تهران و مدیر پرگس بسته شد.

این اولین تضمین اروپا به ایران محسوب می شود که با وجود تهدیدهای ترامپ امضا شده است و نشان می دهد اروپا به صورت جدی قصد ورود به ایران را در شرایط جدید دارد. به گزارش اگزیم نیوز با خروج آمریکا از قرارداد برجام تلاش ها برای تداوم همکاری ها بین سایر اعضا یعنی انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه و ایران ادامه دارد.

در همین راستا طی چند روز گذشته نشست های مشترک ظریف با وزرای امور خارجه کشورهای اروپا و مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد و قرار است بدون حضور آمریکا همکاری ها ادامه یابند. با این حال برخی خبرها از خروج برخی شرکت های اروپایی از جمله توتال حکایت دارند. با این حال به نظر می رسد کشورهای اروپایی قصد دارند تضامین لازم را به ایران بدهند.

فدریکا موگرینی روز گذشته نیز 8 بند همکاری های ایران و کشورهای اروپایی را اعلام کرده بود که از این جمله می توان به تعمیق روابط با ایران، ادامه صادرات نفت و گاز و محصولات پتروشیمی، نقل و انتقال کارآمد بانکی، ادامه حمل و نقل هوایی و دریایی و ریلی و جاده ای با ایران، ارایه اعتبارات صادراتی و خدمات مالی و بیمه ای و حمایت از سرمایه گذاری، توسعه همکاری ها و یادداشت تفاهم ها بین شرکت های ایرانی و اروپایی، سرمایه گذاری در ایران با حمایت از منافع عملگرهای اروپایی و گسترش فضای شفاف تجارت و کسب و کار در ایران اشاره کرد.

با نهایی شدن قرارداد توسعه این میدان، امکان دستیابی به تولید روزانه حداکثر 200 هزار بشکه وجود دارد.

کد خبر 24480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =