اثر ناچیز تحریم های آمریکا بر صادرات پتروشیمی

شریفی نیک نفس خروج آمریکا از برجام را بر روی صادرات محصولات پتروشیمی بی تأثیر دانسته و با اشاره به ساختارهایی که کشور در دوره تحریم ایجاد کرده اعلام کرد پتروشیمی کشور آمادگی رویارویی با تحریم های جدید را دارا است

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی خروج آمریکا از برجام را بر روی صادرات محصولات پتروشیمی بی تأثیر دانسته و با اشاره به ساختارهایی که کشور در دوره تحریم ایجاد کرده اعلام کرد پتروشیمی کشور آمادگی رویارویی با تحریم های جدید را دارا است.

به گفته مهدی شریفی نیک نفت طی 20 سال زیرساخت هایی فراهم شده که این زیرساخت ها مانع از اثرگذاری تحریم های جدید در بخش پتروشیمی می شود. وی با تأکید بر تداوم مشکلات بانکی بعد از برجام در مورد احتمال تحریم در بخش حمل و نقل و یا بیمه نیز اعلام کرد این چالش ها در گذشته نیز وجود داشتند و بیمه های داخلی با ایجاد کنسرسیوم هایی مشکلات را برطرف کرده بودند.

به گفته وی به هر حال باید ناوگان حمل و نقل کشور را تقویت کنیم و بیمه ناوگان را نیز باید تقویت کرد.

به گزارش اگزیم نیوز بعد از خروج ترامپ از برجام در دیدار ظریف با سران کشورهای اروپایی انگلیس،آلمان و فرانسه و نماینده اتحادیه اروپا یکی از مواردی که مورد تأکید قرار گرفت تداوم صادرات محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی است.

ایران در حدود 24 درصد از کل ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در خاورمیانه را دارا است و به نظر می رسد با خروج ترامپ از برجام چین و اروپا نقش مهمی در خرید محصولات این گروه را داشته باشند.

کد خبر 24485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =