کاهش تعرفه های تجاری در دستور کار

تصمیم گیری برای امضای توافقنامه تجارت بین چین و ایالات متحده آمریکا با تکیه بر تصمیماتی از جمله کاهش احتمالی تعرفه ها در جریان مذاکرات در واشنگتن آغاز شده است

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از CNBC یک مقام ارشد خبر داد که تصمیم گیری برای امضای توافقنامه تجارت بین چین و ایالات متحده آمریکا با تکیه بر تصمیماتی از جمله کاهش احتمالی تعرفه ها در جریان مذاکرات در واشنگتن آغاز شده است.

نمایندگان دو کشور که بزرگترین اقتصادهای جهان محسوب می شوند پس از دو روز مذاکرات اهداف اصلی را برای ایجاد یک پیمان بالقوه تعیین کرده اند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آن را امضا کنند. این مقام مسئول که خواسته نامش فاش نشود گفت: طرف ها در مورد کاهش تعرفه ها در بخش هایی از جمله انرژی و کشاورزی و ... توافق کرده اند.

در این رابطه روز پنج شنبه ترامپ در نشست  معاون نخست وزیر چین، لیو اوو و مقامات ارشد آمریکایی شرکت کرد. پکن و واشنگتن سعی در کاهش تنش های تجاری و ترس از جنگ تجاری احتمالی دارند. حضور رییس جمهور نشان می دهد که جلسات به خوبی برگزار می شود و به گفته مقامات، افزایش لیست محصولاتی که می تواند مشمول کاهش تعرفه باشد در دستور کار دو طرف قرار گرفته است.

در روز جمعه، لری کودلو، مشاور اقتصادی ترامپ به خبرنگاران گفت که مذاکرات به خوبی انجام می شود. به گفته او چین بسیاری از خواسته های ما را برآورده می کنند. به گفته وی هنوز معامله ای به صورت رسمی امضا نشده و ممکن است مدت زمان زیادی برای عقد این توافقات طول بکشد، اما این یک فرآیند است و معتقدم آنها می خواهند معامله ای انجام دهند.

در این بین به نظر می رسد الزاماتی نیز برای شرکت های چینی تعریف شده باشد از جمله قوانین مربوط به مالکیت معنوی که چینی ها باید رعایت کنند. بر اساس این گزارش چین قرار است حمایت از قوانین مالکیت معنوی را مورد بازبینی قرار دهند به خصوص در بخش هایی مانند خدمات مالی.

به گزارش اگزیم نیوز آمریکا با وضع تعرفه های ۲۵ و ۱۰ درصدی به ترتیب برای فولاد و آلومینیوم شرایطی را پیش آورد که چین ناچار شد بخش زیادی از محصولاتی را که از آمریکا وارد می کرد مشمول تعرفه های وارداتی قرار دهد. این موضوع که می رفت به جنگ تجاری بین دو طرف منجر شود با تصمیم گیری برای مذاکره درباره وضعیت تعرفه های وارداتی ادامه یافته که به نظر می رسد توافقاتی در شرف وقوع است.

کد خبر 24496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =