استفاده از قانون انسداد برای حمایت از شرکت های اروپایی

شرایط قانون انسداد که در سال ۱۹۹۶ برای مقابله با تحریم های کوبا، لیبی و ایران وضع شده بود شامل همه شرکت ها بوده که تاکنون البته اعمال نشده است اما اکنون در تلاشیم تا با توسعه ساز و کارها تحریم های جدید را نیز شامل شود

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا عصر دیروز در گفتگو با وزیر نفت ایران از ابزارهایی سخن گفت که اروپا قصد دارد با استفاده از آنها مانع از توقف سطح کنونی تولید نفت ایران شود.

به گفته کانته باید روشی در پیش بگیریم تا در حوزه مسایل مالی، حمل و نقل، بیمه، ذخیره سازی و ... تصمیمات مشخص و روشنی را در پی داشته باشد. بر همین اساس کارگروهی برای این موضوع ایجاد شده تا مسایل و چارچوب های مختلف را مورد بررسی قرار دهد.

وی در ادامه خواستار تداوم سطوح رشد برای اقتصاد ایران شد. به گفته وی شرایط قانون انسداد که در سال 1996 برای مقابله با تحریم های کوبا، لیبی و ایران وضع شده بود شامل همه شرکت ها بوده که تاکنون البته اعمال نشده است اما اکنون در تلاشیم تا با توسعه ساز و کارها تحریم های جدید را نیز شامل شود. این فرآیند از مشمول شدن شرکت‌های اروپایی در تحریم‌ها پیشگیری می‌کند و به آنها امکان می‌دهد خسارت‌های خود را دریافت کنند؛ این فرآیند ابزاری جدید است و باید توسعه یابد.

این تنها ابزار ما نیست و یکی از چند ابزار است که باید کنار هم بگذاریم. برخی از این ابزارها بیشتر برای شرکت‌‌های کوچک و متوسط کارایی دارد. ولی برای شرکت‌های بزرگ باید راهکارهای دیگری همچون تامین مالی از سوی بانک سرمایه‌گذاری اروپا را درنظر گیریم.

این مقام اروپایی گفت: همانطور که وزیر نفت ایران گفت ما باید مشکلات اساسی را حل کنیم. برخی از این ابزارها ممکن است مفید باشد، برخی ممکن است نیازمند اقدام‌های اضافی باشد که باید به طور مشترک انجام دهیم و این یک تلاش مشترک برای رسیدن به یک راه حل مشترک است.
کانته افزود: با توجه به تحریم‌های آمریکا، با فدراسیون‌های بانکی برای ارایه خدماتی همچون سوئیفت، گفت‌وگویی مثبت داریم.
وی یادآوری کرد: ما سه روز پیش نشست سران اتحادیه اروپا را در صوفیه شاهد بودیم و امروز من اینجایم. ما در حال گفت‌وگوی مستقیم با فدراسیون‌های بانکی، شرکت‌های بیمه، خدمات مالی و شرکت‌های بزرگ هستیم و بی‌گمان ابزارهای قانونی اجباری در اختیار داریم که روی میز خواهیم گذاشت.

کد خبر 24506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =