رشد ۱۴ درصدی هزینه های واردات خودرو

احتشام زاد: قیمت ارز از ۳ هزار و ۷۰۰ تومان به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته و تمام حقوق گمرکی و عوارض واردات خودرو و ... که در مجموع در حدود ۱۴ درصد افزایش هزینه های واردات را نشان می دهد افزایش یافته است

رییس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به این که ارز 4 هزار و 200 تومانی به تعداد کمی خودرو تعلق گرفته و پاسخگوی تقاضای موجود نیست از تعداد قابل توجهی خودرو در کشور خبر داد که در صف دریافت ارز مذکور به سر می برند.

وی با بیان این نکته که در مصوبه دولت اعلام شده ارز 4 هزار و 200 تومانی به تمام واردکنندگان تعلق گیرد گفت: برخی معتقدند دریافت ارز 4 هزار و 200 تومانی باید به معنی کاهش قیمت خودروی وارداتی باشد این در حالی است که دریافت این ارز تنها به معنای ثبات قیمت ارز در قیمت تمام شده خودروی وارداتی است اما قیمت ارز از 3 هزار و 700 تومان به 4 هزار و 200 تومان افزایش یافته و تمام حقوق گمرکی و عوارض واردات خودرو و ... که در مجموع در حدود 14 درصد افزایش هزینه های واردات را نشان می دهد افزایش یافته است.

احتشام زاد خاطرنشان کرد: اگرچه با تخصیص ارز رسمی به واردکنندگان هزینه‌های واردات خودرو از ناحیه نرخ ارز مصرفی کاهش می‌یابد اما از آن سو شاهد افزایش مبنای گمرکی محاسبه حقوق و عوارض واردات خودرو هستیم که در مجموع می‌توان گفت افزایش پایه گمرکی با کاهش نرخ ارز مورد استفاده واردکنندگان جبران شده و در مجموع تغییری در قیمت خودروها نخواهیم داشت.

 

کد خبر 24537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =