ورود ۷ شرکت ایتالیایی به ایران در تیرماه

ایتالیا به ادامه همکاری بلندمدت با ایران علاقه مند است و تیرماه امسال هفت شرکت ایتالیایی فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر به تهران سفر می کنند

سفیر ایتالیا در تهران تاکید کرد این کشور به ادامه همکاری بلندمدت با ایران علاقه مند است و تیرماه امسال هفت شرکت ایتالیایی فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر به تهران سفر می کنند.

به‌گزارش سه شنبه وزارت نیرو، «مائورو کنچاتوری» در دیدار با مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل افزود: در حاشیه این سفر، یک سند همکاری توسط ایران و ایتالیا در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر امضا می شود.

به گفته وی، این شرکت‌های ایتالیایی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت آب و همچنین شیرین سازی آب دریا فعالیت می کنند.

وی گفت: خلیج فارس می ‌تواند منبع بزرگ تامین آب برای ایران باشد.

سفیر ایتالیا اضافه کرد: در ارتباط با موضوعات مهم دیگری همچون احیای دریاچه ارومیه نیز زمینه‌های خوبی برای همکاری وجود دارد.

کنچاتوری یادآوری کرد: پیش از این یک شرکت ایتالیایی گام نخست برای تولید انرژی‌های خورشیدی را در جزیره قشم برداشته است که می‌تواند زمینه ساز قدم‌های بعدی برای طرح ‌های بزرگ تر در ایران باشد.

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل نیز در این دیدار گفت: در پی گسترش روابط بین‌المللی بویژه با کشورهای اروپا هستیم تا افزایش سطح روابط و توسعه آن در آینده رقم بخورد.

«فرهاد یزدان دوست» بر لزوم استفاده بهینه از خط اعتباری بین 2 کشور تاکید کرد و افزود: ایتالیا می‌تواند در زمینه تحقیقات بازچرخانی آب، تصفیه فاضلاب برای صنعت و کشاورزی، شیرین سازی آب دریا و تولید برق از منابع تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی همکاری خوبی با ایران داشته باشد.

وی درباره برنامه امضای سندی بین 2 کشور در زمینه انرژی‌‌های تجدیدپذیر گفت: این سند می‌تواند قدم نخست برای حرکت به سمت فعالیت‌های بزرگ تر باشد.
 

کد خبر 24546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =