حفاظت نسبی از شرکت های آلمانی در برابر آمریکا

آلتمایر: دولت آلمان به شرکت‌های آلمانی سرمایه‌گذار در ایران یاری ‌می‌رساند اما نمی‌تواند کاملا از آنها در برابر تحریم‌های ‌آمریکا محافظت کند

وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که دولت این کشور به شرکت‌های آلمانی سرمایه‌گذار در ایران یاری ‌می‌رساند اما نمی‌تواند کاملا از آنها در برابر تحریم‌های ‌آمریکا محافظت کند.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از رویترز، شرکت‌های اروپایی که با ایران کار ‌می‌کنند پس از خروج یک جانبه ‌آمریکا از برجام با خطر تحریمی ایالات متحده روبرو شده‌اند. درعین حال مقامات اتحادیه اروپا ‌می‌گویند راه سهل و آسانی برای حفاظت از شرکت‌های اروپایی در برابر قوانین فرامرزی ‌آمریکا وجود ندارد.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان در پاسخ به این پرسش که دولت آلمان چگونه از شرکت‌های آلمانی در برابر تحریم‌های ‌آمریکا حمایت خواهد کرد، به روزنامه پاسور نیو پرس گفت: برلین به این شرکت‌ها کمک ‌می‌کند که وضعیت را ارزیابی کنند و هم زمان با ایالات متحده برای مستثنا کردن شرکت‌های آلمانی و مهلت بیشتر دادن وارد مذاکره خواهد شد.

وزیر اقتصاد آلمان به این روزنامه آلمانی گفت: ما هر جا که بتوانیم به کسب و کار‌ شرکت‌ها کمک ‌می‌کنیم اما نمی‌توانیم از آنها کاملا در برابر تحریم‌های یک‌جانبه ‌آمریکا محافظت کنیم.

آلتمایر در مورد اقدام ‌آمریکا در افزایش 25 درصدی تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم گفت: اروپا طرفدار تجارت آزاد است و ‌می‌خواهد که تعرفه‌ها کاهش یابند نه آنکه بر آنها افزوده شود. وقتی تعرفه‌ها افزایش ‌می‌یابد این شهروندان هستند که بهای آن را ‌می‌پردازند؛ کالا‌ها گران‌تر ‌می‌شوند و مشاغل به خطر ‌می‌افتند.

وزیر اقتصاد آلمان گفت: جنگ تجاری یا تعرفه‌ای هیچ برنده‌ای ندارد. اگر ما آتش را با آتش پاسخ دهیم آنچه که باقی ‌می‌ماند فقط یک زمین سوخته خواهد بود و این مصرف‌کنندگان هستند که زیان ‌می‌کنند.

کد خبر 24549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =