ارتباط مستقیم ۵۰۰ شرکت اتریشی با ایران

سفر اتریش در تهران از ارتباط مستقیم ۵۰۰ شرکت اتریشی با شرکت های ایرانی خبر داد و خواستار تبادل اقتصادی و صنعتی بین بخش خصوصی دو کشور شد

سفر اتریش در تهران از ارتباط مستقیم 500 شرکت اتریشی با شرکت های ایرانی خبر داد و خواستار تبادل اقتصادی و صنعتی بین بخش خصوصی دو کشور شد.

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اشتفان شُلتس در دیدار با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از سهم 97 درصدی صنایع کوچک و متوسط (SME) در صنعت این کشور خبر داد.

به گفته این دیپلمات ارشد، اتریش از منابع نفتی و منابع طبیعی خاصی بهره مند نیست، بلکه سرمایه اصلی این کشور بهره مندی از توانمندی نیروی انسانی است.

وی بیان داشت: ما از افزایش همکاری بین دو کشور استقبال می کنیم و آمادگی داریم بین صنایع کوچک و متوسط تعامل دو سویه برقرار کنیم.

شلتس همچنین افزایش صادرات واحدهای صنعتی کوچک را مورد تاکید قرار داد و خواستار تبادل اقتصادی و صنعتی بین بخش خصوصی دو کشور شد.

در این دیدار، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به فعالیت 85 هزار واحد صنعتی در کل کشور اشاره کرد و گفت: 92 درصد این واحدها را صنایع کوچک با اشتغالی افزون بر یک میلیون و 300 هزار نفر تشکیل می دهند.

«صادق نجفی» اظهار داشت: با توجه به سهم 97 درصدی صنایع کوچک در کشور اتریش، خواهان بهره مندی از تجربه های صنعتگران این کشور برای بهبود وضعیت صنایع کوچک و متوسط هستیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خاطرنشان کرد: تعامل موثر واحدهای صنعتی کوچک ایران و اتریش فضای مناسبی را برای سرمایه گذاری های مشترک و افزایش صادرات بین دو کشور فراهم خواهد کرد.

وی در پایان افزایش صادرات صنایع کوچک و متوسط را از برنامه های اصلی این سازمان برشمرد و گفت: برای امسال صادرات سه میلیارد دلار محصولات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط هدفگذاری شده که امیدواریم با توانمند سازی این بخش از صنایع، محقق شود.

کد خبر 24590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =